Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Hei. Jeg lurer på om jeg kanskje bær kjøpe inn ammete. Har hørt at det er bra for melke produksjon og luft hos baby. Sist hadde jeg et barn med kolikk som ikke ville ha brystet. Slet veldig med å amme. Hadde lite melk. Vil det hjelpe å bruke ammete forebyggende? Er det noen forakjell på den de selger på helsekost eller apotek? Er det noe annet jeg kan bruke for å få mere melk? Når bør jeg begynne å bruke ammete? Føler meg så stressa og fortvilet for å få et barn til med kolikk som ikke vil ha pupp. Alle tips og råd mottas med stor takk:-) Anonymous poster hash: 3fbfc...c11
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Blei vist litt stavefeil. Ikke så lett fra mobilen dette her -.- Anonymous poster hash: 3fbfc...c11
men men Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Jeg tok et par kopper på sykehuset, og melken kom raskt!!(god produksjon etter 1- 1 1/2 døgn. Selv foretrekker jeg Kloster ammete fra helsekost fremfor apoteket sin NAF ammete, men det er sikkert en smakssak hos meg kjenner jeg at det kriblar og produseres, så "vet" det virker. Anbefaler også bæring av lille (i sjal) da dette stomulerer produksjon av melk.
Gjest Trulte med to små Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Hvis du også pumper for å gi flaske av og til kan du jo prøve en flaske fra apoteket ( medela feks ) som er laget for å hindre at barnet svelger luft når barnet drikker. Har tenkt å kjøpe en selv og ha i bakhånd nåer/om det trengs. Ei venninne av meg er veldig fornøyd med denne type flaske og babyen har ingen kolikk. Verdt et forsøk!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Tusen takk for svar:))) Anonymous poster hash: 3fbfc...c11
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Jeg tok et par kopper på sykehuset, og melken kom raskt!!(god produksjon etter 1- 1 1/2 døgn. Selv foretrekker jeg Kloster ammete fra helsekost fremfor apoteket sin NAF ammete, men det er sikkert en smakssak hos meg kjenner jeg at det kriblar og produseres, så "vet" det virker. Anbefaler også bæring av lille (i sjal) da dette stomulerer produksjon av melk. Hadde du med selv, eller har de det på sykehuset? Anonymous poster hash: 3fbfc...c11
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Jeg drikker et par kopper ammete hver dag selv om jeg har nok melk og baby ikke sliter med luft i magen. Gjør dette forebyggende, mistet melka da storesøster var 4 mnd og hun slet en del med luft, så er livredd for at det gjentar seg. Men merker at jeg blir mer sprengt når jeg drikker te enn om jeg glemmer det en dag, så det hjelper virkelig. Jeg bruker Kloster sin som man kjøper på helsekost, rett og slett fordi det er den eneste jeg har funnet i poser. Alle andre merker er i løsvekt. Anonymous poster hash: bf446...a2a
men men Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 ...og Kloster er den eneste jeg har funnet som ikke smaker høgg! Kloster sin syns jeg er god!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå