Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Samboeren din er med å selger ølbrett, altså "privat"... Syns dere dette er greit eller ikke? Anonymous poster hash: 5ab35...a2a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Han er kanskje ikke helt voksen enda han samboeren din..? Anonymous poster hash: 24dcd...9ed
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Hadde ikke brydd meg mindre... Men han fikk ta straffa sjøl om dette ble oppdaget Anonymous poster hash: d8f49...92b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Selge ølbrett? Anonymous poster hash: c246e...e42
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Smuglerøl? Ikke greit i det hele tatt!!! Har sett for mye ift miljøet bak mye av den "uskyldige" private alkoholomsetningen. Anonymous poster hash: 9e518...02b
Gjest sug lut Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Hehe, nei, men så omgås jeg heller ikke folk som kunne forestilt seg å snuske til livet sitt sånn.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Ok, for min gjør det, og han er over 30!! Han hjelper sin far med "salget".... Så jeg måtte nesten høre hva andre tenker, for jeg følte meg litt ut som den bittre kjerringa... Anonymous poster hash: 5ab35...a2a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Ølbrett? Ja, heter det ikke det? 24 ølbokser på ett brett? Jeg ville vel heller ikke hatt en slik i livet mitt, men etter snart 1 år, så kom det frem... Hi. Anonymous poster hash: 5ab35...a2a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Kjøper i nabolandene Hi Anonymous poster hash: 5ab35...a2a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Snakker du om smuglerøl? Nei er du gal! Da hadde jeg satt foten ned. Og hvis han i tillegg har gjort dette bak din rygg i ett år, tror jeg jeg ville hatt problemer med tilliten til den mannen. Anonymous poster hash: 62113...da6
DaTuMa Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Det du spør om er om vi hadde godtatt at mannen vår drev med smugling? Absolutt ikke greit. Jeg ville ikke hatt en kriminell mann, det er helt sikkert.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Om han nekter å slutte så bør du for din egen del i hvert fall stille en del betingelser, HI. Under ingen omstendigheter skal ølet oppbevares hjemme hos dere selv, ingen henting eller bringing med deres hjem som mellomstasjon. Du vil ikke vite om noe av det som foregår. Han setter deg i et enormt dilemma. Det han og faren gjør er lovbrudd som kan straffes med fengsel. (Et familiemedlem av meg havnet i fengsel pga dette, politiet hadde samlet inn info om dem over lang tid uten at de visste om det.) Han ber deg om å holde kjeft når du vet at det begås lovbrudd - det er helt urimelig av ham og svigerfar å kreve, etter min mening! Jeg hadde trolig stilt et ultimatum i en slik situasjon. Slutt og behold meg. Fortsett og mist meg! Jeg vil IKKE bo sammen med en som driver med slike ulovligheter! I tillegg er det mye at slikt smuglerøl som havner hos mindreårige med de tragiske følger det av og til kan få. Ønsker du å fortsette å bo sammen med en mann du vet synes det er helt ok å bryte loven slik? Anonymous poster hash: 9e518...02b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 TAKK for at fler er enige!!! Så kan jeg slenge denne tråden til han. Anonymous poster hash: 5ab35...a2a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Anonym kl 00:03 : Jeg har sagt ifra til han, og han sa selv at han skulle ta hensyn til at jeg IKKE skulle sitte i samme bil mens det er øl der, jeg skal ikke bli med når det skal snakkes eller lastes inn øl. Jeg har reagert før, da han sa at "det var en som vil kjøpe øl som ringte" og sa dette åpentbart til sin far. Jeg sa at jeg liker det ikke. Andre gangen var igår, jeg sa jeg IKKE skulle sitte i bilen om det er i bagasjen, og han skulle ta hensyn til dette. Men idag så ble det en stor krangel fra min side, da jeg ser at det ligger ølbrett i bilen enda jeg sa til han igår at jeg ikke skal være vitne til dette her.. Må nok ta noen runder til..... Anonymous poster hash: 5ab35...a2a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Anonym kl 00:03 : Jeg har sagt ifra til han, og han sa selv at han skulle ta hensyn til at jeg IKKE skulle sitte i samme bil mens det er øl der, jeg skal ikke bli med når det skal snakkes eller lastes inn øl. Jeg har reagert før, da han sa at "det var en som vil kjøpe øl som ringte" og sa dette åpentbart til sin far. Jeg sa at jeg liker det ikke. Andre gangen var igår, jeg sa jeg IKKE skulle sitte i bilen om det er i bagasjen, og han skulle ta hensyn til dette. Men idag så ble det en stor krangel fra min side, da jeg ser at det ligger ølbrett i bilen enda jeg sa til han igår at jeg ikke skal være vitne til dette her.. Må nok ta noen runder til..... Anonymous poster hash: 5ab35...a2a Vet du... på det du skriver så virker det som om han og faren har en godt organisert "business" på gang, og tydeligvis har de holdt på over lang tid og er "kjent i markedet". Jeg tviler på om du får ham til å høre på deg. Det at dere snakket om det i går og deretter så bryter han det han lover allerede i dag..... beklager å si det, men mannen gir fullstendig blaffen i dine meninger og dine følelser rundt dette. Han respekterer ikke at du risikerer å få trøbbel med politiet pga hans lovbrudd. Jeg hadde definitivt kommet meg en slik mann.... beklager å si det, men jeg har sett på nært hold hva dette gjorde med en familie der det var mitt familiemedlem som holdt på slik. For å si det slik - jeg har ikke hatt kontakt med dette familiemedlemmet siden det skjedde, fengslingen osv. (der endte det også med konemishandling for å "kontrollere" henne). Du har ikke råd til å "gå flere runder", HI!!! Du må en gang for alle gjøre det klart for samboeren at dette er noe han må slutte med (og faktisk slutte, ikke bare si det!) hvis han ønsker å fortsette å beholde familien sin. Det er hans valg - er du og evt barn viktigst, eller er det å fortsette å være lovbryter sammen med faren sin?? Ut fra mine nære opplevelser så er jeg dessverre ikke optimistisk på dine vegner - spesielt siden faren hans er involvert. Samboeren din vil uten tvil bli presset av faren til å fortsette, "bare" ta en jobb til, "bare" formidle kontakt siden folk allerede har din samboers mobilnr osv..... Er han sterk nok til å stå imot faren sin? Han virker ikke som en mann med sterk ryggrad når han bryter løftet til deg dagen etter at han ga deg lovnad om at du ikke skulle være i samme bil som ølet.... Beklager om ordene mine er krasse! Jeg tenker bare på ditt eget beste, og har som sagt sett på nært hold hva følgene av dette kan bli. Mitt familiemedlem kunne selvfølgelig heller aldri blit tatt... trodde han.... Anonymous poster hash: 9e518...02b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå