Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Dvs, jeg kan ikke vite sikkert at det er en betennelse, da. Det er vondt i hoftebøyeren, det starter på utsiden av låret og "sprer" seg nedover på framsiden når jeg løfter på beinet. Googlet og fant treff, så da sier vi det Jeg har ikke lyst på penicillinkur eller noe sånt i første omgang, så jeg har lyst til å prøve noe alternativt. Har ingen erfaring med hva som funker for hva, så kanskje kloke damer her har noen erfaringer? Søren så irriterende, tenkte å komme i form nå i sommer. Er ikke så flink til å være i ro, men får ikke trent heller. Usj. Anonymous poster hash: ed631...20d
Gemini77 Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Penicillin kur mot betennelse? Det er vel ikke en bakteriene infeksjon du har men i så fall en innflammasjon. Du får kjøpt antiinnflammatoriske på apoteket (voltaren). Uansett.. Jeg tar akupunktur for vondt rygg og nakke pga autoimmun sykdom som gir mye betennelser og virker veldig bra på meg..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Aha! Jo, det kan vel hende - tenker basseluskinfeksjon jeg da. Men det sto inflammasjon på googletreffet mitt, så du har nok rett:) Jeg er nokså uvitende om denslags. Voltaren skal jeg notere meg - og håper på flere med erfaringer. Takk for svar:) Anonymous poster hash: ed631...20d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er akupunktør og behandler slikt med veldig god effekt. Men du må finne noen som virkelig kan anatomien sin og som tar triggerpunktbehandling med IMS-behandling/dry needling. Om du ikke finner en akupunktør som er god nok på det så sjekk om det er en naprapat i nærheten som også bruker nåler. Selv om de kan være litt "røffere" så er de gode på anatomien og får som regel gjort jobben med nålene også. Slik du beskriver det er trolig både setemuskulaturen, hoftebøyeren og muskulatur fremside lår involvert. Anonymous poster hash: 20a1a...b77
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er akupunktør og behandler slikt med veldig god effekt. Men du må finne noen som virkelig kan anatomien sin og som tar triggerpunktbehandling med IMS-behandling/dry needling. Om du ikke finner en akupunktør som er god nok på det så sjekk om det er en naprapat i nærheten som også bruker nåler. Selv om de kan være litt "røffere" så er de gode på anatomien og får som regel gjort jobben med nålene også. Slik du beskriver det er trolig både setemuskulaturen, hoftebøyeren og muskulatur fremside lår involvert. Anonymous poster hash: 20a1a...b77 Glemte å si at det ikke er så mange som setter nåler i hoftebøyeren, så er du sikker på at den er involvert så må du høre om terapeuten setter nåler i den. Anonymous poster hash: 20a1a...b77
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er akupunktør og behandler slikt med veldig god effekt. Men du må finne noen som virkelig kan anatomien sin og som tar triggerpunktbehandling med IMS-behandling/dry needling. Om du ikke finner en akupunktør som er god nok på det så sjekk om det er en naprapat i nærheten som også bruker nåler. Selv om de kan være litt "røffere" så er de gode på anatomien og får som regel gjort jobben med nålene også. Slik du beskriver det er trolig både setemuskulaturen, hoftebøyeren og muskulatur fremside lår involvert. Anonymous poster hash: 20a1a...b77 Glemte å si at det ikke er så mange som setter nåler i hoftebøyeren, så er du sikker på at den er involvert så må du høre om terapeuten setter nåler i den. Anonymous poster hash: 20a1a...b77 Tusen takk for svar Kjenner ikke noe i setemuskelen foreløpig, det er utsiden og tildels framsiden som gjør vondt. Spesielt ved "utsving"bevegelser eller om jeg av gammel vane sklir ned på stolen med vondfoten under meg. Sykler litt - de første tråkkene er vonde men så går det seg til. Bør kanskje slutte med det en periode, men det sitter langt inne. Bor i bartebyen, om du tilfeldigvis kjenner til noen du kan anbefale? *håpe håpe* Anonymous poster hash: ed631...20d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er akupunktør og behandler slikt med veldig god effekt. Men du må finne noen som virkelig kan anatomien sin og som tar triggerpunktbehandling med IMS-behandling/dry needling. Om du ikke finner en akupunktør som er god nok på det så sjekk om det er en naprapat i nærheten som også bruker nåler. Selv om de kan være litt "røffere" så er de gode på anatomien og får som regel gjort jobben med nålene også. Slik du beskriver det er trolig både setemuskulaturen, hoftebøyeren og muskulatur fremside lår involvert. Anonymous poster hash: 20a1a...b77 Glemte å si at det ikke er så mange som setter nåler i hoftebøyeren, så er du sikker på at den er involvert så må du høre om terapeuten setter nåler i den. Anonymous poster hash: 20a1a...b77 Tusen takk for svar Kjenner ikke noe i setemuskelen foreløpig, det er utsiden og tildels framsiden som gjør vondt. Spesielt ved "utsving"bevegelser eller om jeg av gammel vane sklir ned på stolen med vondfoten under meg. Sykler litt - de første tråkkene er vonde men så går det seg til. Bør kanskje slutte med det en periode, men det sitter langt inne. Bor i bartebyen, om du tilfeldigvis kjenner til noen du kan anbefale? *håpe håpe* Anonymous poster hash: ed631...20d Jeg kjenner dessverre ikke til noen der. Men det høres virkelig ut som om setemuskulatur også bør sjekkes ut fra det du forteller her også! Da er egentlig mitt beste tips å finne en naprapat som også bruker nåler. Da er du bedre sikret at h*n tar årsaken som kan ligge bak smertene dine også. Anonymous poster hash: 20a1a...b77
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Det skal jeg virkelig sjekke ut. Tusen takk for tips!! :) hi Anonymous poster hash: ed631...20d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Har du virkelig diagnostisert deg selv via google?? Jeg syns du skal ta deg en tur til legen jeg. Det kan være veldig mye forskjellig, meg tviler sterkt på at det er noe som det trengs penicillin-kur for. Tror også at fysioterapi har bedre effekt enn akupunktur i et slikt tilfelle. Anonymous poster hash: a735b...856
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå