Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Fødte for 10 uker siden. Når jeg må nr.2 på do nå, så kan jeg trykke uten at noe kommer ut. Hvis jeg tar en finger på mellomkjøttet (heter det det tro??), så kjenner jeg "kabelen" nærmest presses inn mot vaginaen. Hvis jeg tykker på mellomkjøttet, mot toer'n, så glir kabelen lett ut. Huff, fælt å skrive dette, men det er et stort problem. Noen som vet hva jeg snakker om? Anonymous poster hash: d2f60...468
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Du har fått en fistel. Den må opereres, hvis ikke blir du aldri bra. Kom deg til legen så fort som mulig. Anonymous poster hash: 1c400...9a4
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Eventuelt rectocele. Det kan bli bedre av seg selv, men det høres ut som om du trenger hjelp. Dra til legen så snart du kan. Anonymous poster hash: 66123...9fa
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Søk på rectocele. Veldig vanlig etter fødsler. De opererer ikke før minst et år etter fødsel og avsluttet amming. Hormoner kan påvirke problemet. I mellomtiden; Kniiiip! Anonymous poster hash: 8f7cb...46c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Takk så mye jenter !!!! Ble en del klokere nå Trodde det var bare meg Anonymous poster hash: d2f60...468
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Huff, det der hadde jeg også etter sist fødsel. Ikke noe gøy. Går seg ofte til når man får mensen tilbake, pga østrogennivået. Og knipeøvelser hjelper. Nå kan det hende mitt problem ikke var like stort som ditt, men en ting som hjalp meg var å lene meg bakover når jeg presset på do brukte tyngdekraften litt Anonymous poster hash: 17071...06e
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Veldig viktig å unngå forstoppelse! Du skal helst presse minst mulig. Mye fiber og vann er tingen. Hadde det likt etter fødsel nr 2. Løp til gyn som ikke ville gjøre noe før tidligst 1 år etter fødsel. Tok tiden til hjelp men passet på å gjøre knipeøvelser. På sjekk etter et drøyt år mente han alt så normalt ut. Nå etter fødsel nr 3 har jeg samme problem igjen:( Anonymous poster hash: bcc25...c29
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Skal prøvde de tingene dere nevner Siden de ikke gjør noe med det, trenger jeg vel ikke dra til lege/ gynekolog? Bare først og fremst knipe og ta tiden til hjelp? Anonymous poster hash: d2f60...468
Gjest amandine Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Det er ikke sikkert at kniping hjelper i det hele tatt om du har rectocele. Da har du en rift i bindevevet som rett og slett må syes igjen, altså ikke åpent sår men at det har gitt etter og strukket seg som en utgått strikk hvor elastisiteten er borte. Knipeøvelser hjelper selvfølgelig på mye, men du kan ikke knipe bindevevet. Erfaringsmessig er det laaang ventetid på slikt, så hadde jeg vært deg hadde jeg nevnt det for legen nå. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Skal prøvde de tingene dere nevner Siden de ikke gjør noe med det, trenger jeg vel ikke dra til lege/ gynekolog? Bare først og fremst knipe og ta tiden til hjelp? Anonymous poster hash: d2f60...468 Ble bomtur på meg ihvertfall, hadde det likt som deg. Knip mye og se det an var svaret jeg fikk. Og det ble faktisk bedre! Anonymous poster hash: e195e...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå