Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Venninna mi har problemer med at mini våkner flere ganger om natta pga han har mistet smokken. Min baby bruker ikke smokk. Hvilken erfaring har dere med nattesøvn, og evt perioden de begynner å få tenner ? Bør jeg prøve å gi babyen smokk for å se om han venner seg til det, eller skal jeg prise meg lykkelig for at han ikke tar smokk? Anonymous poster hash: a746e...c6d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Prise deg lykkelig for at han ikke tar smokk:) Smokk hjelper ikke på tannfrembrudd... Anonymous poster hash: e8e0a...af2
*Miss Flua* Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Det har gått helt fint her har han grått har jeg gått ned og strykt han på ryggen til han har roa seg, så har han bare sovnet igjen. Har tatt alt fra 2-10 minutter ville ikke stressa med å gi han smokk nå ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Takk var det jeg trodde, ville bare høre det fra noen som har erfaring Anonymous poster hash: a746e...c6d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Er bare å være glad for at han ikke har behov for smokk Anonymous poster hash: 3a054...ea4
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Jeg var smokk i 9 måneder. Helt utrolig slitsomt.. Hadde gjort alt for å få ungen til å ta smokk, gjorde alt... Men det gikk ikke. Anonymous poster hash: f3444...211
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Jeg var smokk i 9 måneder. Helt utrolig slitsomt.. Hadde gjort alt for å få ungen til å ta smokk, gjorde alt... Men det gikk ikke. Anonymous poster hash: f3444...211 . Åh, det må være slitsomt. Han bruker heldigvis ikke meg som smokk, enda (?). Han sover nesten hele natta, vil ha mat en gang bare. Og om dagen ammer jeg hver 3. - 4. time. Tenkte bare det kunne bli et problem etter hvert, men skal vøre lad han ikke tar smokk da Anonymous poster hash: a746e...c6d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 syns veldig mange dytter den smokken inn veldig tidlig med å skylde på stort sugebehov så snart barnet er noen timer. Selvfølgelig har barnet stort sugebehov..det skal jo få igang melkeproduksjonen. (nå mener jeg ikke de som har problemer i månedsvis altså) Men har og venner som må opp flere ganger om natta pga smokk. Her bruker han ikke smokk er nå 2 år og har generelt sett ikke hatt noen problemer med søvn i det hele tatt. Han finner søvnen kjempefint. Anonymous poster hash: 60c59...d2f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 syns veldig mange dytter den smokken inn veldig tidlig med å skylde på stort sugebehov så snart barnet er noen timer. Selvfølgelig har barnet stort sugebehov..det skal jo få igang melkeproduksjonen. (nå mener jeg ikke de som har problemer i månedsvis altså) Men har og venner som må opp flere ganger om natta pga smokk. Her bruker han ikke smokk er nå 2 år og har generelt sett ikke hatt noen problemer med søvn i det hele tatt. Han finner søvnen kjempefint. Anonymous poster hash: 60c59...d2f Herlig å høre litt av grunnen til at jeg spørr er at eg har en svigermor som mener jeg ammer for mye, at jg bør gi ungen smokk i stedet. Ammer forresten hver 2 time Anonymous poster hash: a746e...c6d
S_Dreams Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er kjempeglad for at min tar smokk. Brukte noen uker på å få henne til å ta den. Er mye lettere å roe henne med den. Dessuten leste jeg at det kan forebygge krybbedød nettopp fordi ungen våkner lettere/ ikke får den helt dype søvnen. Men her slipper hun smokken ikke så lenge etter hun har sovnet, og sover ikke med den om natten...så jaja.
Jippipippi Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 De eldste tok smokk, minsten ville ikke. Det var umulig å legge han. Dyppet sokken i sukkervann i et desperat forsøk for å få han til å ta den. No sover han søtt hele natten med smokk:) Han bruker den kun når han skal sove. Om han sovner selv uten smokk er det ikke nødvendig at han tar den.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Om ikke du og barnet har behov for at barnet bruker smokk, så er det i allefall ingen grunn til å bruke smokk for å tilfredsstille svigermor. Selv var jeg sjeleglad da barnet mitt endelig tok smokk 9 mnd gammel, for jeg var smokk frem til da, akkurat som en annen her sier. Anonymous poster hash: 73352...9bb
Zalosalutt Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Hvor gammel er babyen? Om det er et spedbarn er det jo helt naturlig å amme hver 2 time i perioder.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har 3 barn som alle har klart seg veldig bra uten smokken De har fått pupp om natta til de var over 6 mnder, men de har sovet godt etter det. Min minste som nå er nesten 2,5 brukte smokken i bhgen i 3 mnder når hun skulle sove, men hun holdt den i hånda, hadde den aldri i munnen Jeg har blitt litt brukt som smokk, de vil kose og ha nærhet, har ammet mine barn i 1 til 1,5 år. Tror nærheten og kosen de får fra puppen er mye bedre i det lange løp enn smokken er, man har nok noe igjen for det når de blir større og man slipper avvenninga av smokken Anonymous poster hash: 2f992...493
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Unger våkner om natta uavhengig av om de bruker smokk eller ikke, det har da ingenting med saken å gjøre! Poenget er vel hvordan de sovner igjen. Mine lærte seg å finne smokken selv ganske tidlig og vi har hatt tilnærmet ingen nattevåk utenom mating. Er veldig fornøyd med at begge har tatt smokk, har ikke opplevd noen ulemper med det. Anonymous poster hash: c1bf2...dce
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Hvor gammel er babyen? Om det er et spedbarn er det jo helt naturlig å amme hver 2 time i perioder. Skjønner ikke hvorfor jeg aldri husker å skrive alder. 3 mnd. Anonymous poster hash: a746e...c6d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 syns veldig mange dytter den smokken inn veldig tidlig med å skylde på stort sugebehov så snart barnet er noen timer. Selvfølgelig har barnet stort sugebehov..det skal jo få igang melkeproduksjonen. (nå mener jeg ikke de som har problemer i månedsvis altså) Men har og venner som må opp flere ganger om natta pga smokk. Her bruker han ikke smokk er nå 2 år og har generelt sett ikke hatt noen problemer med søvn i det hele tatt. Han finner søvnen kjempefint. Anonymous poster hash: 60c59...d2f Herlig å høre litt av grunnen til at jeg spørr er at eg har en svigermor som mener jeg ammer for mye, at jg bør gi ungen smokk i stedet. Ammer forresten hver 2 time Anonymous poster hash: a746e...c6d Hmm, slutten falt bort. Ammer hver andre time i perioder. Økedøgn kanskje? Uansett er dette for mye for svigermor Anonymous poster hash: a746e...c6d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Haha... jeg ammet hver time frem til barnet var 4 mnd. Min svigermor reagerte også, det er ikke noe å bry seg om. Det er babyen som bestemmer når den skal ha mat, ikke svigermor. Anonymous poster hash: 73352...9bb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Unger våkner om natta uavhengig av om de bruker smokk eller ikke, det har da ingenting med saken å gjøre! Poenget er vel hvordan de sovner igjen. Mine lærte seg å finne smokken selv ganske tidlig og vi har hatt tilnærmet ingen nattevåk utenom mating. Er veldig fornøyd med at begge har tatt smokk, har ikke opplevd noen ulemper med det. Anonymous poster hash: c1bf2...dce Slapp av jeg spørr fordi mange våkner heeele tida pga de mister smokken. Ville høre erfaringer rundt dette. Tenkte bare at dersom de ikke bruker smokk våker de i hvert fall ikke fordi de mister denne. Ingen unger er like da Anonymous poster hash: a746e...c6d
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 At en baby spiser annenhver time er da helt normalt. I gamle dager skulle man absolutt ikke amme oftere enn hver 4.time, noe som førte til hylskrikende unger (som selvsagt ikke ble plukket opp, for de måtte jo "styrke lungene sine") og mødre med sprengte- og til slutt tomme- pupper. I dag vet vi bedre, og gir ungene mat ved behov, og stapper ikke smokken inn bare fordi vi ikke gidder amme dem.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #21 Skrevet 12. juni 2013 Har to barn som ikke har brukt smokk. Hun ene brukte i en mnd tid, og da var den smokken nesten ikke ute av munnen. Hun satt bare og tygde på den med gommene. Så spyttet hun den ut og nektet å ta den siden. Ikke hatt problemer med nattesøvnen med de. Hun første sov lite frem til hun var 5 mnd, men hun ville bare ikke sove. Var super blid selv om klokka var tre på natta. Sov noen timer før det var på tide å våkne igjen etter hennes mening, helsesøster bare ristet på hodet og sa at søvnbehovet er forskjellig fra barn til barn, ditt har ikke ett stort behov. Men da hun ble 5 mnd sov hun plutselig 12 timer i strekk uten å våkne, uten å amme eller noe. Minstemor sov natten gjennom fra hun ble født. Har vel bare våknet om natten om hun har vært tett i nesa eller feber, og da er det jo gjerne vanskelig å sove. Anonymous poster hash: 5277e...3a8
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. juni 2013 #22 Skrevet 12. juni 2013 Forøvrig har jeg en av hver, ei som tok smokk, og en som nekter. Begge to sov helt fint om natta, ingen forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå