Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Barnet mitt blir snart to år. Barnehagen mener h*n er underutviklet fordi h*n ikke reagerer på at barn tar lekene fra h*n. H*n finner stort sett på noe annet, og selv om vi, foreldrene til barnet eller barnet gir leken tilbake legger h*n den leken vekk eller gir den til barnet som tok den. H*n har alltid reagert på den måten, så aldri tenkt på at det skulle være galt. Er det virkelig så unormalt? Anonymous poster hash: 291a8...199
*Miss Flua* Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Her gjør også mini det..han er 1,5. Eneste han ikke godtar er hvis man tar yndlingsbamsen, den er strengt forbudt. Har ikke hørt noe fra barnehagen om at det er unormalt. Ihvertfall ikke enda. Han er flink motorisk, har mange ord, forstår det jeg sier til han. Har ikke tenkt på at han er underutviklet fordi han ikke reagerer på at andre tar fra han leker, jeg håper bare han ikke blir en som de andre barna bare kan herse med!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har to barn, og begge var slik som du beskriver. Egentlig syns jeg det er en uting at de begynner med "MIN" , selv om det sikkert er en naturlig stadie å gå igjennom. Men som sagt har ingen av mine to hatt noe særlig av det stadiet. Har aldri fått noe tilbakemelding om at akkurat dette er unormalt. De er nå 5 og 7 år og er helt normale. Anonymous poster hash: fd63d...2fa
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Det høres ut som om barnet er autist. Anonymous poster hash: 6698d...876
Marsipanmor Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Underutviklet? bare fordi han ikke gjør som alle andre? Kjenner jeg blir litt irritert altså.. Våres også var slik og jeg fikk stadig høre at han måtte bli tøff!! Hvorfor det egentlig? Kan han ikke få lov å være som han vil? Jeg ble ganske provosert over at barnet mitt måtte "tøffes opp"... Her kom det etterhvert naturlig at han begynte å kreve tilbake leker som han opprinnelig hadde.. så jeg tenker at ditt barns oppførsel er ganske normalt.. og vil heller stille spm om hva de mener med underutviklet og om de han utdype hva de egentlig mener og om de har noen andre opplevelser som antyder dette.
Marsipanmor Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Det høres ut som om barnet er autist. Anonymous poster hash: 6698d...876 For en tullete ting å si.. bare fordi han ikke tar tilbake en leke? seriøst??
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Alle mine er veldig sterke personligheter som blir sinte når noen tar leker fr dem. Jeg har i grunn sett på det som positivt, og hadde nok bekymret meg for at barnet skulle bli en push-over om det ikke hadde reagert i det hele tatt. På den annen side er jo barn ulike personligheter, og det trenger ikke være negativt. Hadde nok tatt en ekstra samtale med barnehagen og bedt de om å utdype bekymringen. Anonymous poster hash: 878a9...993
valkyrien Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 De var bekymret pga det i forhold til guttungen her også. Men plutselig løsnet det og, og nå har han begynt å stå opp for seg selv og sine leker
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 MItt barn ble to år før hun brydde seg om at andre barn tok lekene hennes. Hun gikk og videre på noe annet. Anonymous poster hash: 16f13...58f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har ett barn som alltid har hatt sterk eiertrang. Og så har jeg ett barn som ikke bryr seg så mye om noen tar lekene hennes. Men hun begynner å bli litt mer opptatt av det nå, snart to år, men fortsatt ikke veldig opptatt av det. Barn er forskjellige, mine er født sånn og jeg har alltid sett på begge som normale. Anonymous poster hash: 01865...16a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Min sønn på snart 2 er også sånn. Han går ikke i barnehagen enda, så jeg har på en måte regnet med det hadde litt med det å gjøre, at han er mindre vant til andre barn. Men ser jo her at de kan være sånn selv om de går i bhg... Underutviklet er han i allefall ikke, men jeg er litt bekymret for at han skal bli overkjørt av de andre barna. Men som en annen sier, han må jo få være den han er. Han har et par favoritting da, som han regerer på at noen tar fra ham, ikke ved å ta det tilbake eller noe, men ved å stå og peke på tingen og klage litt og si navnet på tingen. Men er det andre ting så bryr han seg ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 458de...110
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Mine 3 barn har også vært "litt for snille" når det gjelder leker, og godtok ofte at andre tok leker fra dem når de var i den alderen. Våre barn er av den forsiktige, rolige og empatiske typen og jeg har alltid syntes litt synd på foreldre med barn som fra de var små har hylskreket når andre vil låne leker av de, eller revet leker fra andre. Mulig det er et vanskeligere utgangspunkt for barn som er av den forsiktige typen enn de med sterk vilje, men mine barn er godt likt av andre og klarer seg utmerket. Kommunikasjon blir jo lettere når man blir større og det blir enklere å fremme sin "rett". Anonymous poster hash: 11671...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå