Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er gravid og litt surrete for tiden, så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt... Jeg er student, men har jobbet mye i 2012, når inntekt før skatt er på over 220000, stemmer det da at jeg får over 22000 utbetalt i feriepenger? Det er i såfall mer enn hva jeg trodde i utgangspunktet...pengene skal gå til oppkjøring og skolebøker når jeg fortsetter på studiet Setter stor pris på svar fra dere som kan dette Anonymous poster hash: aa14f...afa
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Ingen som vet? Anonymous poster hash: aa14f...afa
MrsMilla Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Ja, jeg vet :-) Du har krav på 10,2 prosent av bruttolønna di fra i fjor som feriepenger i år. Noen arbeidsplasser har litt bedre ordninger, typisk på 12 %, men det er kommer an på arbeidsgiveren din. Om du har vært sykemeldt eller i permisjon e.l så har du ikke nødvendigvis krav på feriepenger av hele beløpet, typisk de tre første mnd. Dette kommer også an på arbeidsplass og eventuelt fagforening etc. Men har du jobbet og mottatt lønn som normalt kan du gå utifra å få utbetalt minimum 10,2 prosent av fjorårets lønn. Vil tippe at du får sånn omtrentlig 22.644. Økonomen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå