Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Han er 4 år. Usikker på hvor mye vi skal sende med han. Anonymous poster hash: d69ee...fed
It's all about me Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Jeg hadde sendt med en hel pose chips og en hel pakke kjeks. Av erfaring så er det alltid noen foreldre som ikke har giddet eller glemt å sende med til sine barn, så da sender jeg med ekstra til mine så de kan dele. Alle blir glade og mine lærer hvor viktig og fint det kan være å dele. Brus hadde jeg ikke sendt med da ingen av mine liker det, her hadde det blitt en liten kartong juice.
annesmil Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Hos oss er det vanlig å sende med saft/juice og noe godt men, ikke godteri/brus. Min sønn på 4 får "alltid" saft og nugatti på brødskivene på turdagene, så bytter jeg på alt etter hva vi har enten en kanelbolle, jordbær, pepperkake, en vaffel... Det er ikke ok å end m brus og rent godteri som sjokolade i vår bh, og det synes jeg er bra : )
Guttaboys Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 I vår bhg er det turdag hver onsdag. Da har de med kakao på vinteren, og jeg sender med én bixit kjeks (eller hvetebakst hvis vi har). Vet ikke om de får lov til å ha med chips og brus og sånn, men det er ikke aktuelt for meg å sende med den type slikkerier hver uke. Det er mer enn nok bursdagsfeiringer i løpet av året, og da har bursdagsbarnet med seg kake e.l.
Preggie Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Brus og chips? Det hadde jeg aldri sendt med i barnehagen!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Så sært. Hva skal det være godt for? Hun kunne fått med litt kjeks og en pakke juice. Brus liker hun ikke, og chips i barnehagen kjenner jeg er skikkelig uaktuelt. Til nød popcorn. Anonymous poster hash: 1a7d3...f1b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Er det en avslutningstur? Anonymous poster hash: 4363b...c8f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Vi er en "sukkerfri" barnehage og har fokus på et godt og sunt kosthold! Vi i samarbeid med foreldrene har blitt enige om barna ikke har med seg potetgull, masse kjeks osv,og foreldrene har ikke med kaker og is på bursdagene, men vi i bhg ordner bursdagene for barna og lager en sunnere feiring. Syns ikke potetgull, kjeks å brus hører hjemme i matboksen til små barn.. Vi spiser is noen ganger på sommeren ved spesielle dager eller hvis det er varm og vi syns barna "fortjener" det, baker kaker ol. sammen med barna av og til, men med måte Og hvis det er bhg som har stelt istand dette tror jeg må ta førskoleutdanningen igjen og kostholdstimene Finnes masse godt som er sunt!!! Men det er min mening hehe Anonymous poster hash: 36090...7bc
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Dette er en sommeravslutnings tur ja :-) Hi Anonymous poster hash: d69ee...fed
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Brus og chips? Det hadde jeg aldri sendt med i barnehagen! Ja, ingen tvil om at å spise/drikke slikt ved en sommeravslutning vil føre til sommerleir på tjukkholmen i mange år i fremtiden. Anonymous poster hash: d3132...6b0
Preggie Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 Brus og chips? Det hadde jeg aldri sendt med i barnehagen! Ja, ingen tvil om at å spise/drikke slikt ved en sommeravslutning vil føre til sommerleir på tjukkholmen i mange år i fremtiden. Anonymous poster hash: d3132...6b0 Har jeg sagt det?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #12 Skrevet 13. juni 2013 HÆ? Hos oss er det turdag 1-2 ganger i uka. Ville aldri falt meg inn å innføre flere "godteridager". Dersom du er usikker, snakker du med barnehagen om det. Du kan eventuelt sende med noe med de voksne som de kan dele med alle barna. Anonymous poster hash: 3e80e...2f0
3 er nok! Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Hadde ikke sendt med hverken chips eller brus. Til nød litt kjeks kanskje. Folk kan synes hva de vil, men jeg synes ikke det passer på en barnehagetur, avslutning eller ikke. Kanskje jeg ville laget en grov vaffel med brunost. Man kan lage en matpakke deilig og delikat uten masse søtsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå