Gå til innhold

Blir litt irritert nå...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en kattunge av en bekjent for en uke siden. Fikk beskjed om at pusen hadde hatt et lite uhell (falt ned ganske høyt), men at det hadde gått bra.

 

De siste par dagene har jeg sett at det har vært noe rart med munnen på den. Den nederste leppa henger på en måte litt ned, sånn at tannkjøttet synes. Jeg ser jo at det ikke skal være sånn. Har kikket litt på det, og når jeg prøver å løfte leppa litt oppover, så skriker han, så det er nok litt vondt.

 

Ellers spiser han og drikker, leker og koser seg.

 

Men, dette betyr vel en tur til dyrlegen? Veldig morsomt å måtte betale en haug med penger til en dyrlege med noe som skjedde før vi fikk den... Anonymous poster hash: e9a3e...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke helt sikkert at det er fallet som har skadet pusen vel? 

Selvfølgelig må du ta katten med til dyrelegen.



Anonymous poster hash: de559...df2
Skrevet

Tuller du nå?
Får man dyr så må man regne med dyrlegeregninger. Til tider MANGE, om du er uheldig.

Få sjekket pusen din hos dyrlege, og etterpå kjøper du en forsikring på katten. Da slipper du å syte om noe skulle skje i fremtiden.



Anonymous poster hash: 02d19...c00
Skrevet

her helt enig med de andre her, det kan faktisk være at det ikke var fallet som skadet katten men at han bare er syk.. du burde virkelig snakke med dyrelegen om det, å hvis du ikke vil bruke penger på en katt så burde du aldri hatt katt, de er på en måte litt som barna dine, de koster men de er verd hver eneste krone! 

Skrevet

Når katter faller fra store høyder så lander de som regel med munnen først, så det kan faktisk hende at den har skadet tenner eller lignende. 

Uansett bør du ta katten til dyrlegen, men det er enda viktigere om den har slike skader da det kan bli betent. 

Katter må til dyrlegen en gang i blant, slik er det faktisk, men er du forbannet over dette kan du jo prøve deg med å snakke med opprinnelig katteeier.

Signerer den over, forresten, forsikring er key ;) Katter har oftere skader enn hunder, likevel forsikrer fler hundene sine. Dette er veldig synd og sørger for unødvendig lidelse og avlivninger.

Skrevet

Vi fikk en kattunge av en bekjent for en uke siden. Fikk beskjed om at pusen hadde hatt et lite uhell (falt ned ganske høyt), men at det hadde gått bra.

 

De siste par dagene har jeg sett at det har vært noe rart med munnen på den. Den nederste leppa henger på en måte litt ned, sånn at tannkjøttet synes. Jeg ser jo at det ikke skal være sånn. Har kikket litt på det, og når jeg prøver å løfte leppa litt oppover, så skriker han, så det er nok litt vondt.

 

Ellers spiser han og drikker, leker og koser seg.

 

Men, dette betyr vel en tur til dyrlegen? Veldig morsomt å måtte betale en haug med penger til en dyrlege med noe som skjedde før vi fikk den... Anonymous poster hash: e9a3e...c9c

DYRLEGE. NÅ.

 

Anonymous poster hash: 70b1b...67f

Skrevet

Men, herregud da, vil dere misforstå eller? Jeg har vel aldri sagt at jeg hverken skal bruke penger på den eller ikke ta den til dyrlege?! Blir stadig overrasket over dette på DiB. Det jeg sa, var at jeg syns han vi fikk den av burde ha tatt den til dyrlege. Det betyr ikke at jeg ikke skal dra til dyrlege.<br /><br />*Oppgitt*

 

Anonymous poster hash: e9a3e...c9c

Skrevet

Vi fikk en kattunge av en bekjent for en uke siden. Fikk beskjed om at pusen hadde hatt et lite uhell (falt ned ganske høyt), men at det hadde gått bra.

 

De siste par dagene har jeg sett at det har vært noe rart med munnen på den. Den nederste leppa henger på en måte litt ned, sånn at tannkjøttet synes. Jeg ser jo at det ikke skal være sånn. Har kikket litt på det, og når jeg prøver å løfte leppa litt oppover, så skriker han, så det er nok litt vondt.

 

Ellers spiser han og drikker, leker og koser seg.

 

Men, dette betyr vel en tur til dyrlegen? Veldig morsomt å måtte betale en haug med penger til en dyrlege med noe som skjedde før vi fikk den... Anonymous poster hash: e9a3e...c9c

 

Forresten, litt vondt? Nei, når en katt skriker har den VELDIG vondt.

Min katt har hatt kreft, betennelse i operasjonssåret, forstuet labb, tannproblemer, betennelse etter kattebitt, og ved et uhell klippet i huden av en dyrlege og jeg har ALDRI hørt hun skrike. (Dette er en 12 år gammel katt som ikke trives ute, for å si det slik...)

 

Anonymous poster hash: 02d19...c00

Skrevet

Men, herregud da, vil dere misforstå eller? Jeg har vel aldri sagt at jeg hverken skal bruke penger på den eller ikke ta den til dyrlege?! Blir stadig overrasket over dette på DiB. Det jeg sa, var at jeg syns han vi fikk den av burde ha tatt den til dyrlege. Det betyr ikke at jeg ikke skal dra til dyrlege.<br /><br />*Oppgitt*

 

Anonymous poster hash: e9a3e...c9c

 

 

Beklager, da misforsto jeg. Ta katten til dyrlege og kontakt han som ga deg den. Selvfølgelig skal man ta en skadet katt til dyrlege, og enda viktigere er det om små kattunger faller. Han høres lite sympatisk ut. 

 

Håper forresten vi kan få en oppdatering på hva dette er :) Lykke til med pusen.

 

Anonymous poster hash: 02d19...c00

Skrevet

Takk... Blir oppgitt, for man blir liksom dømt nord og ned her med en gang. Katten skal en tur til dyrlegen, så slapp helt av.<br />

 

Anonymous poster hash: e9a3e...c9c

Skrevet

Takk... Blir oppgitt, for man blir liksom dømt nord og ned her med en gang. Katten skal en tur til dyrlegen, så slapp helt av.<br />

 

Anonymous poster hash: e9a3e...c9c

 

Legger meg langflat. Håper alt står bra til med katten, og håper som sagt du kommer med en oppdatering :)

 

Anonymous poster hash: 02d19...c00

Skrevet

Takk... Blir oppgitt, for man blir liksom dømt nord og ned her med en gang. Katten skal en tur til dyrlegen, så slapp helt av.<br />

 

Anonymous poster hash: e9a3e...c9c

Tror hu tok hintet første gang ;)

Håper det går bra med pusen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...