Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 http://www.weekendavisen.dk/smarticle/view/2 Anonymous poster hash: 67318...744
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Er det det som gis for å få fortgang på riene? I så fall så måtte jeg ha det under pressingen fordi riene omtrent stoppet opp underveis, tror da alternativet hadde vært verre, for å si det sånn... Anonymous poster hash: 3083c...c28
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Ja for weekendavisen er jo absolutt den kilden jeg ville stolt på hvis jeg ville lest litt om oxytocin...., Anonymous poster hash: 6f2fd...fcb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Takk for en interessant artikkel - absolutt tankevekkende! Det som sies virker jo veldig fornuftig. Og legen det henvises til har flere tiårs erfaring innen faget - og det skal ikke kimses av! Jeg tror det bunner i noe så enkelt som at det mest naturlige ofte er det beste... Anonymous poster hash: fb2f2...dc8
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Ja for weekendavisen er jo absolutt den kilden jeg ville stolt på hvis jeg ville lest litt om oxytocin...., Anonymous poster hash: 6f2fd...fcb Sorry at jeg la ut en artikkel der det siteres fra en som har jobbet osm fødselslege i årevis. Og så må jeg bare beklage hvis jeg traff et ømt punkt hos deg. Jeg ble også oxytonicert under fødselen, jeg vet hvordan du har det Anonymous poster hash: 67318...744
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Man kan få et studie til å bevise nesten hva man vil. De sier at alle fødslene hvor mor har fått riestimulerende underveis, har barnet bla problemer med refleksene i ettertid, bla sugerefleksen og det stemmer sikkert, men undersøkelsen tar jo ikke hensyn til hvorfor mor har fått det i det hele tatt. Det kan jo være problemene underveis i fødselen som fører til det samme, det aner man jo ikke. De kritiserer andres undersøkelser for å ikke ta hensyn til hvorfor resultatet kanskje ikke beviser det de sier de gjør, men sier jo ikke noe kritisk om sine egne undersøkelser. Jeg fikk selv riestimulerende mot slutten av min ene fødsel og uten det og enda mer hjelp, så hadde både jeg og sønnen min mest sannsynlig dødd, så selv om han faktisk sugde dårlig etterpå, så var det det beste alternativet for oss. Den andre fødselen slapp jeg det heldigvis og da sugde han bedre, tilfeldig eller ikke, jordmødrene gjorde hvertfall det som var best for oss underveis i begge fødslene. Anonymous poster hash: e1589...9a5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har aldri fått oxytocin under mine fødsler. Har ett ks og tre vaginale. Har skvisa dem ut for egne rier. Tror stor bruk an riestimulerende og handler om masse hysteriske mødre som ikke har tid til å vente til fødselen starter av seg selv litt over termin feks. Ingen kan tvinge dere til å ta oxytocin. Det er faktisk ikke lov å medisinere noen mot deres vilje hvis ikke det er fattet tvangsvedtak. Anonymous poster hash: 6f2fd...fcb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har aldri fått oxytocin under mine fødsler. Har ett ks og tre vaginale. Har skvisa dem ut for egne rier. Tror stor bruk an riestimulerende og handler om masse hysteriske mødre som ikke har tid til å vente til fødselen starter av seg selv litt over termin feks. Ingen kan tvinge dere til å ta oxytocin. Det er faktisk ikke lov å medisinere noen mot deres vilje hvis ikke det er fattet tvangsvedtak. Anonymous poster hash: 6f2fd...fcb Imponert over at du brukte egne rier til å presse ut i ks! Flink du er Anonymous poster hash: b21cb...eeb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har aldri fått oxytocin under mine fødsler. Har ett ks og tre vaginale. Har skvisa dem ut for egne rier. Tror stor bruk an riestimulerende og handler om masse hysteriske mødre som ikke har tid til å vente til fødselen starter av seg selv litt over termin feks. Ingen kan tvinge dere til å ta oxytocin. Det er faktisk ikke lov å medisinere noen mot deres vilje hvis ikke det er fattet tvangsvedtak. Anonymous poster hash: 6f2fd...fcb Så du mener at en mor som har vært i fødsel i timesvis og ikke er medisinsk utdannet, og riene avtaler under utpressing, skal nekte oxytocin? Slik at man selv + barnet kan bli skadet eller dør? Jeg burde kanskje sagt at jeg ikke var utolmodig og at de skulle la ungen være halvveis ute med hodet i... 3-4 timer? Høres ut som et veldig godt alternativ. Anonymous poster hash: 3083c...c28
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har aldri fått oxytocin under mine fødsler. Har ett ks og tre vaginale. Har skvisa dem ut for egne rier. Tror stor bruk an riestimulerende og handler om masse hysteriske mødre som ikke har tid til å vente til fødselen starter av seg selv litt over termin feks. Ingen kan tvinge dere til å ta oxytocin. Det er faktisk ikke lov å medisinere noen mot deres vilje hvis ikke det er fattet tvangsvedtak. Anonymous poster hash: 6f2fd...fcb Imponert over at du brukte egne rier til å presse ut i ks! Flink du er Anonymous poster hash: b21cb...eeb Hvis du tror at man bruker rier under sectio burde du kanskje lest litt litteratur om emnet for da har du misforstått skikkelig. Enten det eller så er du bare litt mindre intelligent. Sier ikke at man skal nekte, sier bare at ingen kan tvinge deg. Ingen i Norge ligger med hodet til ungen halvveis ute i 3-4 timer, det burde du og vite. I Norge praktiserer man pressrier i 45 min, da skal gynekolog tilkalles og da har man mulighet til å fortsette å presse i 45 min hvis alt er bra med barnet. Etter 1,5 t med pressrier ( ikke det som mor evt opplever som pressrier men det gynekologer mener som pressrier) skal man inn og ta ks. Anonymous poster hash: 6f2fd...fcb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har aldri fått oxytocin under mine fødsler. Har ett ks og tre vaginale. Har skvisa dem ut for egne rier. Tror stor bruk an riestimulerende og handler om masse hysteriske mødre som ikke har tid til å vente til fødselen starter av seg selv litt over termin feks. Ingen kan tvinge dere til å ta oxytocin. Det er faktisk ikke lov å medisinere noen mot deres vilje hvis ikke det er fattet tvangsvedtak. Anonymous poster hash: 6f2fd...fcb Hihi, dette var morsom lesning...tror du i fullt alvor at fagpersonell gir riestimulerende fordi den fødende ber om det? Det gis når det anses medisinsk nødvendig, jeg fikk det for eksempel fordi de mente sønnen min var utsatt for truende asfyksi, og måtte ut så fort som mulig. Jeg verken ba om det eller nektet å ta i mot det (hvem ved sine fulle fem motsetter seg nødvendig helsehjelp når det er barnet ditt som bærer risikoen?), jeg fikk det rett og slett fordi det var nødvendig. Du fikk det ikke, fordi du rett og slett ikke trengte det, i følge de som hadde ansvar for deg. Anonymous poster hash: f4d97...699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå