Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Ok, jeg tar meg litt nær av ting om dagen. Spesielt dette med vekt. Er i uke 13, å har gått opp noen kilo. Magen er som om jeg er 4 1/2 måned på vei. Vanligvis er jeg 175 høy, og 60 kg. Helt vanlig med andre ord. Men jeg merker jeg blir lei meg når svigermor kaller meg tjukka, før jeg rekker å si hei når vi sees. Hun har også påpekt at jeg er rundere i ansiktet. Overreagerer jeg siden jeg reagerer på dette? Vi har egentlig verdens beste forhold, kunne ikke bedt om en bedre svigermor, men dette sårer meg. . Gleder meg til alle månedene jeg har i vente med tjukkas kommentarer. . Anonymous poster hash: 330b5...451
nistepakka Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Hvorfor folk synes det er greit å kalle andre for tjukke, "bare sånn for moro", når det er gravide er hinsides min fatteevne...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Begynn å si hei tjukka tilbake eller vær kjapt ute med å si det først. Kanskje hun skjønner hvor sårende det er. Anonymous poster hash: ca293...756
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 har opplevd det samme. patetisk er det. nå er min svigermor tykk selv, men bare jeg som gravid som har en "god" unskyldning for 10 ekstra kilo. tror forøvrig dama har lav selvtilitt - og endelig har noe å "ta" meg for. min mann og jeg ler bare av det. Anonymous poster hash: 10110...b88
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Ikke noe hyggelig. Du får svare: Hei gamla hehe Anonymous poster hash: 3b9d0...4ad
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har ikke lyst til å si noe tilbake heller, føler ikke det er riktig heller. Hun har sikkert 10-15 kg for mye, men det faller meg ikke inn å si det, jeg syntes ikke det er noe man sier til folk Utrolig sårende egentlig. Jeg har alltid gledet meg til å se henne, men nå så føler jeg ikke for å reise til svigers å spise f.eks. Føler ikke at jeg "trenger den maten" om dere skjønner. Det er litt nytt for meg at kroppen er i forandring. Jeg føler meg feit, siden den typiske babymagen ikke er der. . Ekstra sårt når hun alltid skal kommentere det. Hvorfor kan ikke folk skjønner at slike ting sårer? Gravid eller ikke gravid. . Hi Anonymous poster hash: 330b5...451
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Noen mennesker tenker bare ikke... Prøv å svar med et smil: Tjukk, nei nå må du gi deg. Synes du virkelig det? Bli stående og vent på svar og sats på at hun har såpass vett at hun da blir litt forlegen og slutter med det. Anonymous poster hash: ba4e1...c00
*Lissi* Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Svogeren min sa det samme til meg. "Jeg er gravid, hva er din unnskyldning" sa jeg syrlig. Sa ikke det flere ganger
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Svogeren min sa det samme til meg. "Jeg er gravid, hva er din unnskyldning" sa jeg syrlig. Sa ikke det flere ganger Haha bra svart; -) Anonymous poster hash: 330b5...451
Superdolly Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Svogeren min sa det samme til meg. "Jeg er gravid, hva er din unnskyldning" sa jeg syrlig. Sa ikke det flere ganger Noe lignende svarte jeg. Jeg var høygravid med når tre, og hadde i tillegg mye vann i kroppen. Og det var en kollega som alltid kommenterte, hver gang jeg så ham, gjerne ti ganger om dagen. Sånn "Herregud, hvor diger skal du egentlig bli?" "Er du sikker på at det er bare en der inne? Det må da være god plass til minst tre..." Jeg hadde lyst til å dra til ham til slutt! Men jeg endte med å svare syrlig: Magen min kommer til å forsvinne (termindato). Når blir din borte? Han var nemlig slett ikke tynn selv. Til HI. Jeg anbefaler deg å ta dette opp med svigermor på en ordentlig måte. Fortell henne helt seriøst og rolig at du synes disse kommentarene er sårende, at de gjør at du blir lei deg og ikke har lyst til å besøke henne. Forhåptligvis hjelper det, og du slipper at hun går rett i forsvar og dere blir uvenner.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Det er frekt å svare det tilbake syns jeg. vi er jo tykke med de magene. det forsvinner jo. mens er person som ikke er gravid er det jo frekt å kalle for tykk Eier dere ikke humor. Anonymous poster hash: e1cee...acc
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Du tror ikke muligens det er et klossete forsøk på å være "koselig"? Altså at hun synes det er så stas, og påpeker graviditeten ved å si slike ting. Fra tidligere så var det jo et sunt tegn at man la på seg i graviditeten. Jeg er enig i at det ikke er det mest koselige å si til sin svigerdatter, men det trenger ikke automatisk å være stygt ment
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Du tror ikke muligens det er et klossete forsøk på å være "koselig"? Altså at hun synes det er så stas, og påpeker graviditeten ved å si slike ting. Fra tidligere så var det jo et sunt tegn at man la på seg i graviditeten. Jeg er enig i at det ikke er det mest koselige å si til sin svigerdatter, men det trenger ikke automatisk å være stygt ment Jeg tror egentlig ikke hun sier det for å være slem. Men jeg tror hun sier det fordi hun ser jeg har lagt på meg, å bare må påpeke det av ukjent grunn. Jeg vet hun gleder seg å det der, det kan jo være at hun sier det fordi hun syntes det er stas. Ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg ikke syntes det er stas å bli kalt tjukk hele tiden. Jeg vet jeg har lagt på meg, men ser ikke nødvendigheten av å måtte påpeke det hele tiden :-) Hehe Hi Anonymous poster hash: 330b5...451
Balumpalump Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Er enig med Kari Mari. Min egen mor spøker med at hun ikke kommer forbi når vi passerer hverandre i gangen, kommer med "tjukka" og lurer på hvor stor jeg kommer til å bli, når jeg er så stor nå osv. Ikke vondt ment overhodet, og min mor gleder seg veldig til å bli mormor (hun snakker bl.a. om barnet "vårt" ). Du kan også nevne for henne under en vanlig samtale at du har blitt veldig sår over str din og nærtagende mtp kommentarer, uten nødvendigvis å si til henne at hun sårer deg. Forhåpentligvis greier hun å legge to og to sammen og innse på egen hånd at hun sårer deg. Kanskje du kan dikte opp en hendelse om en kollega/venn/familie kommenterte at du var blitt større og du ble veldig såret over dette. Da blir det ingen direkte konfrontasjon med svigermor, men forhåpentligvis skjerper hun seg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 En kollega sa det til meg: hei tjukka! Og jeg var ikke mer enn halvveis og ikke veldig stor men tydelig "guttekul". Jeg sa rolig at det kunne man vel ikke si. Jo, når man er gravid kan man det svarte hun med et smil. Nei, det synes jeg ikke sa jeg. Så var det slutt på det. Bare si ifra at det ikke er så gøy å høre! Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 716cc...3a9
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor du tar deg så nær av det jeg da, du er gravid og legger på deg, det betyr at alt er som det skal være. Du SKAL legge på deg nå og svigermor ser at du vokser akkurat som du skal og koser seg med å se det, kommentere det og glede seg over det. Hvorfor er du så hårsår? Sliter du med spiseproblemer eller noe kanskje? Du er jo en høy og slank jente, og da legger man som regel litt mer på seg enn om man er lubben fra før, det er helt greit og helt normalt. Kiloene forsvinner jo igjen etterpå. Men om det virkelig plager deg synes jeg bare du skal si det til henne, fortell at du lider litt under å legge på deg, du liker det ikke og derfor blir du såret når hun kommenterer det hele tiden. Har hun antydning til sosiale antenner slutter hun da med kommentarene sine... Anonymous poster hash: 9fc23...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå