Gå til innhold

Pus på magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille pusejenta vår vil ligge på babymagen HELE tiden. Det har gått veldig greit frem til nå og hun er ikke tung. Nurket er ikke helt enig i at pus skal ligge på magen og sparker som en rabiat kickboxer. Pus bryr seg ikke, men jeg føler meg som en vrengt punchingbag.

Når jeg flytter på pus blir hun kjempesnurt. Pus er ganske bortskjemt og vant til mye oppmerksomhet. Hun vil helst være med oss hele tiden og dersom vi f.eks. går inn på badet og lukker døren står hun gjerne utenfor og mjauer høyt leeeenge!!

Vi er opptatt av at hun skal få masse kos og oppmerksomhet nå og etter at Nurket melder sin ankomst. Vil jo ikke at hun skal føle seg avvist.

Noen som har erfaringer med dette? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

la henne hilse på babyen når h*n kommer hjem fra sykehuset, dere kan også la pus være til stede under stell og slikt la den snuse litt på klær og bleier +gi den masse kos. virket greit med vår katt og bikkjene

Endret av Skautrollet
Skrevet

Etter du har født, så få mannen din (eller familie, venner) til å ta med et teppe som babyen har ligget i så pusen din kan bli vant til lukten før du plutselig kommer på døren med barnet :)

Det er bedre enn å plutselig introdusere noe nytt så raskt, siden det kan gjøre det til en negativ opplevelse for katten. La henne bli vant til lukten først.

Pusen din merker at du er gravid, og derfor er hun marete. Gi pusen ekstra oppmerksomhet og ikke glem henne når barnet kommer.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: c21bc...f46
Skrevet

Tusen takk for svar :) Både Pus og Nurket har heldigvis roet seg nå. Pus ligger nå ved siden av meg i sofaen og maler fornøyd mens hun blir klødd.

Skrevet

Så søtt av pus. Ikke rart man blir glad i disse sjarmerende dyrene:-)

Anonymous poster hash: bdfbd...cfe

Skrevet

gravide oser av "lykkehormoner" så alle dyr blir glad av å være i nærheten, har selv en katt som elsker å kose med magen, (men han har veldig tøff barndom så han klarer ikke å bli løftet så mye, eller ligge oppå magen,) men det er jo så søtt <3 jeg elsker katter :D og ja som en sa tidligere, ta med et eller annet som lukter babyen rett etter fødsel, sånn at pusen blir vandt med lukten, så kan du sakte men sikkert la de "leke" sammen på gulvet, så lenge du passer veldig godt på! men de fleste katter godtar det nye familie medlemmet ganske med en gang, :) 

Anonymous poster hash: a945d...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...