Gå til innhold

Hvordan koker man karbonadedeig?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Skal gi småen karbonadedeig og har hørt at det er best å koke den og ikke steike den til små, men skal jeg slenge hele karbonadedeigen i fosskokende vann eller? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det funker.

Anonymous poster hash: 56c8f...821
Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Ok, hørtes bare litt rart ut :) Vet du hvor lenge den skal koke?

Skrevet

Du ser det når den er kokt. Den blir brun, men mer blekbrun enn ved steking. Så siker du av og grøsser og serverer. =)

Skrevet

Hihi, ser for meg at du fisker opp halvkilo kokt kjøttdeig fra jerngryta og serverer babisen - HVA?! Vil du ikke spise mammas hjemmelagde mat!? Her har jeg slitt over grytene.. :-P

Hadde nemlig den opplevelsen selv når jeg begynte å lage babymat. Min ville ja mer smak og mere flytende konsistens en jeg serverte, så gikk en stund før vi ble enige om hva som var mat og hva som bare var kliss ;-)

Skal du ha noen kokte grønnsaker sammen kjøttet? Kok ferdig poteter og gulrot, mos og tilsett litt karbonadeig og evt væske/smør samt krydder ved behov og kok 'grøten' sammen?

Skal du lage mye kan du jo steke kjøttdeigen på lav temperatur (evt med vann i panna, da koker den og du unngår stekeskorpe) også mose alt i blender/stavmixer.

Lykke til!

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Du ser det når den er kokt. Den blir brun, men mer blekbrun enn ved steking. Så siker du av og grøsser og serverer. =)

Grøsser skal jeg huske : D
Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Hihi, ser for meg at du fisker opp halvkilo kokt kjøttdeig fra jerngryta og serverer babisen - HVA?! Vil du ikke spise mammas hjemmelagde mat!? Her har jeg slitt over grytene.. :-P

Hadde nemlig den opplevelsen selv når jeg begynte å lage babymat. Min ville ja mer smak og mere flytende konsistens en jeg serverte, så gikk en stund før vi ble enige om hva som var mat og hva som bare var kliss ;-)

Skal du ha noen kokte grønnsaker sammen kjøttet? Kok ferdig poteter og gulrot, mos og tilsett litt karbonadeig og evt væske/smør samt krydder ved behov og kok 'grøten' sammen?

Skal du lage mye kan du jo steke kjøttdeigen på lav temperatur (evt med vann i panna, da koker den og du unngår stekeskorpe) også mose alt i blender/stavmixer.

Lykke til!

Hahaha, fisker opp kokt deig hørtes fristende ut :)

Skal ha økologisk pastaskruer og økologise tomater til tomatsaus. Jeg moser ikke maten til han. Som oftest spiser han store biter sjøl. Men har ikke gidd han dette før, så får se om han liker det. De vet hva de liker og ikke liker de små ja ;)

Skrevet

Lykke til!

Hahaha, fisker opp kokt deig hørtes fristende ut :)

Skal ha økologisk pastaskruer og økologise tomater til tomatsaus. Jeg moser ikke maten til han. Som oftest spiser han store biter sjøl. Men har ikke gidd han dette før, så får se om han liker det. De vet hva de liker og ikke liker de små ja ;)

Ja, de vet absolutt hva de vil og ikke vil! Selv om det kan snu fort da :-)

Er gutten din så stor at han spiser biter ville jeg spredd ut kjøttdeigen og laget små kjøttboller. Enten stek eller trekk de i grønnsakskraft.

Kokt karbonadedeig er temmelig smakløst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...