Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 I kirken.... ?Skal i bryllup om et par uker, og lurer på hvordan jeg skal gjøre det..Kirken er på en side av byen, vi bor på andre, og lokalet er langt unna begge deler. Min samboer er ikke invitert til middagen, men invitert til kaffen etterpå.Ingen av oss kjører bil, så jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det datteren vår.. Og hun skal være med på både middag og kaffe... Er 1 time med buss fra oss til kirken, 30 min til lokalet derfra. Ca 1 time buss til lokalet herfra.. Kan jeg ta med babyen (7 mnd) på alt i kirken også , så samboer bare kan komme direkte til kaffe når den begynner..?Eller er det noe "fy" og ta med så små barn på sånne ting i kirken. Anonymous poster hash: b03b6...bb3
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Hvis babyen er invitert, noe jeg regner med siden du sier du skal ha henne med i selskapet, så Bør da det gå helt fint? Så sant hun ikke skriker under hele vielsen selvsagt
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Hvis babyen er invitert, noe jeg regner med siden du sier du skal ha henne med i selskapet, så Bør da det gå helt fint? Så sant hun ikke skriker under hele vielsen selvsagt Nei hun skriker sjeldent, men har blitt fæl på å prate , og det ganske høyt:P Anonymous poster hash: b03b6...bb3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Om de er så sære at de inviterer kun deg og ikke samboeren din til middag, kan det tenkes de er så sære at de sier du ikke kan ta med babyen også. Anonymous poster hash: d5a0d...a72
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Om de er så sære at de inviterer kun deg og ikke samboeren din til middag, kan det tenkes de er så sære at de sier du ikke kan ta med babyen også. Anonymous poster hash: d5a0d...a72 Strengt budsjett, skulle egentlig kun være foreldre til middagen, men de tok med søsken også. Og da kun søsken, ikke søsken + kjæreste. Anonymous poster hash: b03b6...bb3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Om de er så sære at de inviterer kun deg og ikke samboeren din til middag, kan det tenkes de er så sære at de sier du ikke kan ta med babyen også. Anonymous poster hash: d5a0d...a72 Strengt budsjett, skulle egentlig kun være foreldre til middagen, men de tok med søsken også. Og da kun søsken, ikke søsken + kjæreste. Anonymous poster hash: b03b6...bb3 Fortsatt veldig rart, synes jeg. Men, men. Ville uansett spurt om jeg kunne ta med babyen. Anonymous poster hash: d5a0d...a72
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Om de er så sære at de inviterer kun deg og ikke samboeren din til middag, kan det tenkes de er så sære at de sier du ikke kan ta med babyen også. Anonymous poster hash: d5a0d...a72 Strengt budsjett, skulle egentlig kun være foreldre til middagen, men de tok med søsken også. Og da kun søsken, ikke søsken + kjæreste. Anonymous poster hash: b03b6...bb3 Fortsatt veldig rart, synes jeg. Men, men. Ville uansett spurt om jeg kunne ta med babyen. Anonymous poster hash: d5a0d...a72 Har gjort det, og det var greit Anonymous poster hash: b03b6...bb3
bIomstre Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Har vielser begynt å bli lukket arrangement? Kirken er vel åpen for alle? Hvis jeg ser en annonse i avisen om at noen jeg kjenner skal ha vielse så kan jeg vel bare dukke opp uten invitasjon? Og vil jeg ta med meg babyen så gjør jeg det også! (men setter meg bak så jeg diskre kan går ut hvis nødvendig) "La de små barna komme til meg"
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 For et styr! Jeg skulle til å si at dette hadde jeg muligens droppet, men siden jeg tolker det slik at det er din søster eller bror som skal gifte seg, så kan du jo ikke det. Men prøv å gjøre det enklest mulig for deg selv: 1. Det er jo (tydeligvis) nær familie som skal gifte seg - er det absolutt ingen som kan hjelpe deg med transport til kirken og lokalet? 2. Må du egentlig ha med deg babyen på alt? Kan heller samboeren komme med henne til kaffen? Eller ha henne hos barnevakt da? Jeg skjønner det hvis amming er problemet altså, men en på 7 måneder klarer seg kanskje uten deg under en vielse og en middag? Babyen skjønner ingenting uansett, og du vil kose deg mye mer under vielse og middag med armene fri. Husk også at du er alene om babyen hele tiden (utrolig merkelig opplegg at ikke mannen din får være med) - ikke regn med at andre i følget er så interessert i å holde/hjelpe til med en baby under en vielse eller en bedre middag. Anonymous poster hash: 4f937...8bb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 For et styr! Jeg skulle til å si at dette hadde jeg muligens droppet, men siden jeg tolker det slik at det er din søster eller bror som skal gifte seg, så kan du jo ikke det. Men prøv å gjøre det enklest mulig for deg selv: 1. Det er jo (tydeligvis) nær familie som skal gifte seg - er det absolutt ingen som kan hjelpe deg med transport til kirken og lokalet? 2. Må du egentlig ha med deg babyen på alt? Kan heller samboeren komme med henne til kaffen? Eller ha henne hos barnevakt da? Jeg skjønner det hvis amming er problemet altså, men en på 7 måneder klarer seg kanskje uten deg under en vielse og en middag? Babyen skjønner ingenting uansett, og du vil kose deg mye mer under vielse og middag med armene fri. Husk også at du er alene om babyen hele tiden (utrolig merkelig opplegg at ikke mannen din får være med) - ikke regn med at andre i følget er så interessert i å holde/hjelpe til med en baby under en vielse eller en bedre middag. Anonymous poster hash: 4f937...8bb Jeg vil selv ha henne med under middagen.... Jeg får transport til lokalet jo Men hadde blitt lettere å ha henne med på alt. Hun har aldri blitt passet av noen andre enn meg før, så kan ikke bare forlate henne hos fremmede, he he Anonymous poster hash: b03b6...bb3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 For et styr! Jeg skulle til å si at dette hadde jeg muligens droppet, men siden jeg tolker det slik at det er din søster eller bror som skal gifte seg, så kan du jo ikke det. Men prøv å gjøre det enklest mulig for deg selv: 1. Det er jo (tydeligvis) nær familie som skal gifte seg - er det absolutt ingen som kan hjelpe deg med transport til kirken og lokalet? 2. Må du egentlig ha med deg babyen på alt? Kan heller samboeren komme med henne til kaffen? Eller ha henne hos barnevakt da? Jeg skjønner det hvis amming er problemet altså, men en på 7 måneder klarer seg kanskje uten deg under en vielse og en middag? Babyen skjønner ingenting uansett, og du vil kose deg mye mer under vielse og middag med armene fri. Husk også at du er alene om babyen hele tiden (utrolig merkelig opplegg at ikke mannen din får være med) - ikke regn med at andre i følget er så interessert i å holde/hjelpe til med en baby under en vielse eller en bedre middag. Anonymous poster hash: 4f937...8bb Jeg vil selv ha henne med under middagen.... Jeg får transport til lokalet jo Men hadde blitt lettere å ha henne med på alt. Hun har aldri blitt passet av noen andre enn meg før, så kan ikke bare forlate henne hos fremmede, he he Anonymous poster hash: b03b6...bb3 OK Jeg har også en på rundt 7 måneder, og ville aldri vurdert å ha ham med på verken vielse eller middag, om jeg hadde hatt andre alternativer. Men der er vi forskjellige. Jeg synes det er deilig å ha litt barnefri i blant da (har andre barn i tillegg), og ville sett på dette som en anledning der jeg dro alene, mens babyen koste seg med besteforeldre eller andre som står ham nær. Men når det er sagt, så kan du helt sikkert ha henne med i kirka også, når du kan ta henne med på det andre. Men spør brudeparet hvis du er i tvil. Som en annen påpeker er vel i utgangspunktet vielser åpne for alle (også babyer). Anonymous poster hash: 4f937...8bb
Gjest usababy Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Har de invitert kun deg og ikke samboeren? Det høres rimelig sært og ekskluderende ut... Jeg vet du ikke spurte om dette, men det hørtes så merkelig ut.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Kirken er da for alle som vil komme å se?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå