Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har ingen kontakt med min mor. (lang historie) Hun bor på samme sted som oss. Faren og stemoren min bor et godt stykke unna (ser de max 1 gang i året) Ungene har alltid kalt stemoren min bestemor, de vet altså ikke at de har en bestemor her vi bor. I dag når han skulle på skolen spurte gutten min på 7,5 år plutselig om hvor mammaen min var. Ble litt satt ut, men fikk liksom snakket det litt bort. Hvordan forklare han at vi ikke har kontakt? Vil jo være ærlig, men samtidig er han kanskje ikke gammel nok til å forstå enda. Anonymous poster hash: 4e09f...d24
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er tillhenger av å svare barna samme hva de spør om, men selvsagt legge det på et nivå de forstår uten å utbrodere alt for mye. jeg synes du skal fortelle en kort versjon til 7 åringen din, han forstår mer enn du aner Anonymous poster hash: f2df8...37c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Vanskelig å vite hva du skal si når vi ikke vet årsaken til at du ikke har kontakt med henne. Anonymous poster hash: c6938...473
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Det er bare dumt å holde sånne ting skjult for barna. Vær ærlig og fortell dem sannheten fra de er helt små. Anonymous poster hash: b606a...eff
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Mamma og søsknene hennes hadde ikke kontakt med faren dem's, min morfar. Jeg spurte hvorfor da jeg var lita og fikk et ærlig svar, han var ikke snill med dem eller mormor. Han slo og var rett og slett ikke snill. Det var et greit svar, jeg er også fan av å være ærlig med barna.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Vi er i samme situasjon her, men min datter er 5 år. Jeg har svart at min mor dessverre ikke har vært snill med meg, og at vi (mamma, pappa og henne) har det mye bedre uten bestemor Anonymous poster hash: 7a254...428
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Vanskelig å vite hva du skal si når vi ikke vet årsaken til at du ikke har kontakt med henne. Anonymous poster hash: c6938...473 Vi er veldig forskjellige, og tror hun sliter litt psykisk. Har alltid "jattet med" med henne. Fikk nok for 8 år siden etter hun var forferdelig ufin. Har prøvd å rette ut en arm flere ganger; sender julekort, invitert henne i konfirmasjon o.s.v. Hun er ikke interessert. Sier hun ikke vil siden jeg ikke har villet hatt kontakt. Har aldri vert ufin mot henne, men hun liker ikke folk som er uenig med henne. Hun har heller ikke kontakt med søsteren sin. Anonymous poster hash: 4e09f...d24
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Er redd for at ungene sier noe om de møter på henne. Neste år kommer hun til å være i en konfirmasjon vi skal i. Får vel pakke det litt inn. HI Anonymous poster hash: 4e09f...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå