Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har fått stikkpiller av legen og ble litt usikker på hvor dypt de skal settes. I pakningsvedlegget står det at de skal settes dypt, men ikke hvor dypt. Jeg har googlet litt og ser på utenlandske sider at hele pekefingeren skal inn dvs ca 7,5 cm. Og feks. her http://csc102ias07.tripod.com/oral.htm er det en skisse av et barn som viser hvor dypt den skal settes på barn. Her anbefaler de at hele lillefingeren skal inn. Når jeg gir stikkpiller til barna bruker jeg bare å dytte den så langt at den blir "sugd inn av seg selv". Det kan vel ikke være nødvendig å dytte den så langt opp som står beskrevet på disse sidene? Eller er det jeg som gjør feil? Anonymous poster hash: 678fe...173
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Skal så langt opp som 'mulig', mindre sjans for at barnet f.eks kan trykke den ut. Det har skjedd her. Anonymous poster hash: 05289...466
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Nei jeg kunne aldri klart å stikke hele min finger oppi rumpa til min datter. Det må jo være alvorlig vondt og skade lukkemuskelen! Hun er liten, jeg er stor. Jeg stikker den bare rett innenfor åpningen. Mine fingre er alltid utenfor, men jeg holder rumpeballene mot hverandre og ber jenta ligge med bena rett (ikke bøyd og oppover). Helst skal hun ligge på magen. Stikkpillen har falt ut EN gang, og det var fordi jeg ikke holdt rumpeballene noe særlig. Nå er hun heldigvis også så stor at hun vet når den "sitter fast" på en måte. Anonymous poster hash: b714d...c1d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Jeg gjør som deg! gutten min er ett år, og hadde antakelig blitt skadet om hele lillefingeren min skulle opp i rompa hans.. Nei fytti grisen, får grøsninger jeg altså... Anonymous poster hash: f2a96...0d6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Er det forskjellige anbefalinger i de forskjellige land? Tror nok ikke du vil ødellegge noe lukkemuskel med kun lillefingen, men kan ikke se at det skal være nødvendig. Fant en annen side også, der stod det at stikkpille skulle helst bare brukes på natta. De jeg har fått er ment å bruke på dagen slik legen har bestemt. Tror jeg slutter å google nå, blir jo bare forvirret. Anonymous poster hash: 678fe...173
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Den forsvinner jo av seg selv oppi der, stikker den inn slik at den "svupper" inn og holder igjen rumpeballene. Den kommer ikke ut igjen da...
DaTuMa Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har alltid bare dyttet såvidt innenfor. Sånn at den blir "sugd" inn som du sier over her. Hele fingeren inni rompa høres jo helt drøyt ut.....
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Har tre barn. Har aldri hatt fingeren innenfor, kun dyttet stikkpillen inn. Aldri kommet ut igjen. Ville gjort det samme på meg selv om stikkpiller var aktuelt. Anonymous poster hash: 4acdb...9fa
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Ok, da dytte jeg den rett innafor. Jeg har funne ut at om jeg setter den "feil vei" så slipper fingeren å vare borti rompa. Stikkpillen kommer til et punkt så blir den sugd inn av seg selv. Anonymous poster hash: 678fe...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå