Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Jeg jobber i kommunen og har fått lønn i dag. Trodde feriepenger skulle kommet på denne lønningen, men den gang ei... Skal riktig nok straks ut i fødselspermisjon. Men skal ikke feriepenger komme nå uansett? Jeg tar jo ikke ut ferie siden jeg skal i permisjon, men jeg har vel fortsatt rett på feriepenger som jeg har opptjent i fjor?? Eller er det sånn at feriepengene kommer i juli? Anonymous poster hash: 3ea00...196
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Feriepengene kommer i Juni for både statlig og kommunalt. Men du må huske på at feriepenger i det offentlige ikke er veldig mye høyere enn vanlig lønn da de skal dekke de fem ukene du har opparbeidet deg ferie dette året. De tar som regel ikke hensyn til om du skal ut i permisjon eller ikke da det i juni betales ut feriepenger uansett når på året du tar ferie, og hvis du ikke har brukt ferien din når året er over kan du overføre 10 dager. Husk også at arbeidsgiver kan kreve at du tar ferie selv om du skal ut i permisjon da du kun kan overføre 10 feriedager til i neste år, og det er litt ugreit i forhold til lovverket å betale for ubrukt ferie. Du må sjekke lønnsslippen din og forsikre deg om at det ikke er feriepenger du har fått og så eventuelt kontakte lønningskontoret og høre. Anonymous poster hash: d8680...9e7
Thie88 Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Jeg skulle først ha 3 uker ferie før permisjon. Men så ble jeg sykmeldt. Så det ble masse styr for å få ordnet slik at jeg heller kunne få de utbetalt ustedenfor. Var litt sen så får de neste måned istedenfor. Helt greit for meg egentlig men så hadde jeg bare ett vikariat som går ut nå 1 juli.
Leb76 Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Jeg jobber også i kommune, og fikk feriepenger i dag. Nesten 20000 mer enn hva jeg vanligvis får, så jeg vil si det er en del mer enn hva jeg vanligvis får Jeg har forresten gått ut i fødselspermisjon. Endret 12. juni 2013 av Leb76
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er også i permisjon, men jobber statlig. Fikk nesten 10000 mer enn jeg bruker å få i lønn. Har også gått ut i fødselspermisjon. I følge lønningskontoret får jeg også lønn mens jeg tar ut ferie mens jeg er i permisjon i høst. Skjønner ikke helt dette jeg. Anonymous poster hash: e2709...af1
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er også i permisjon, men jobber statlig. Fikk nesten 10000 mer enn jeg bruker å få i lønn. Har også gått ut i fødselspermisjon. I følge lønningskontoret får jeg også lønn mens jeg tar ut ferie mens jeg er i permisjon i høst. Skjønner ikke helt dette jeg. Anonymous poster hash: e2709...af1 Når du har ferie i permisjonen får du lønn på lik linje som når du jobber og tar ut ferie. Forskjellen er at nav ikke betaler det tilbake til arbeidsgiver sånn som de gjør med resten av lønnen du får når du har permisjon
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er i samme situasjon som deg hi, jobber i kommune, går ut i permisjon om 1 uke. Har avtalt med arb giver at jeg avvikler ferien for i år rett etter at permisjonen er ferdig 2014. Det er visst sånn det gjøres her. Har etter litt om og men(forklarer senere) fått utbetalt i hvert fall det dobbelte av en ordinær lønn i dag(feriepenger& at jeg jobbet 4 røddager i mai) Om og men:,fikk lønnsslippen på Mail i forrige uke og reagerte på at det relativt lave beløpet. Ringte lønningskontoret neste dag og vi fant ut at jeg hadde fått 15000 for lite utbetalt. Det var noe med at de hadde trukket for mye skatt. En systemfeil som kom av t jeg endrer stillingsprosent- skal ha 80%!dekningsgrad. Men det ordnet seg og i dag fikk jeg alt... Ring lønns- og pers! Håper det ordner seg Anonymous poster hash: a5cb9...f59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå