Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Jeg tok på meg oppgaven å kjøpe gaver til ansatte i bhg til avslutningsfesten. Ga beskjed over Facebook hva jeg kjøpte og summen hver enkelt skylder meg, samt kontonr slik at de kunne overføre penger. Alle gir tilbakemelding om at det var supre gaver o fint at jeg ordna. Men nå flere dager etter festen har jeg kun fått betaling fra 3!! Er ikke store summen på hver enkelt men jeg har lagt ut nesten 1000kr! Eier ikke folk samvittighet lengre?? Kjedelig og unødvendig å purre mange ganger! Er det ikke noe som heter utall er verdens lønn eller noe?? Grrr! Anonymous poster hash: 926e5...308
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Utakk ivertfall!!! Anonymous poster hash: 926e5...308
Gjest meg&mini Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Jeg ville bare skrevet en til beskjed på Facebook om at du ser at de enda ikke har overført penger. Be dem gjøre dette snarest. Synes sånt er så utrolig irriterende..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Du er ikke alene... sitter også her og irriterer meg over at så få har betalt inn på kontoen min (jeg kjøpte også gave til avslutningsfest i b-hagen) Men, det er fort gjort å glemme i disse tider, vi får bare purre... Anonymous poster hash: 41e2e...2d7
Jippipippi Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Jeg kjøpte og gaver til de ansatte i bhg. Jeg ba de sette inn penger på konto eller evt gi til meg kontant innen en gitt dato. De som hadde betalt innen den datoen var med på gavene. Alle svarte først at de ville være med, men var endel jeg ikke fikk penger av... Dere må ikke legge ut neste gang!!!! Men bare å purre!!! Er ikke store summer, men utrolig irriterende når en har gjort jobben og må betale mer...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Hvordan ble det avtalt / bestemt av gave skulle kjøpes og hvordan ble summen på gaven avtalt / bestemt? Anonymous poster hash: 1fddd...550
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Jeg spurte foreldre på vennelista på Facebook, om noen viste om noen hadde ordna gave. Ingen hadde tenkt på det, så jeg sa selvfølgelig ja. ( til nestegang, husk å ikke ta noen oppgaver frivillig...) sa også at de andre fikk spre dette videre. Fikk positivt svar fra nesten alle, tida begynte å bli knapp, var dagen før festen. Kjøpte gaver for nesten 200kr til hver, 5 stk + kort som jeg ikke har krevd noe for. Dette ble 60 kr på hver enkelt, det er vel ikke for stort beløp? Folk tenker sikkert at det ikke merkes om JEG ikke betaler... Men har jo mye å si for meg om alle andre tenker slik! Jeg har jo godt bruk for 940kr! Anonymous poster hash: 926e5...308
Jippipippi Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Jeg skrev en Mail og spurte om folk ville være med, fikk svar fra alle. 150 kr per barn, gave og kort til 4 stk. Det var helt frivillig å være med. Kjekkere å få en større gave enn mye nips, det var i hvert fall min tanke. Det er ikke så lett å finne en ok gave til 4 stk for den summen. Folk var overraskende positive! Gave fortjener de som jobber i bhg, de fleste gjør en fantastisk innsats i en travel hverdag. Dette var kun fra førskolebarna.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Vi hadde noen foreldre som kjøpte flotte gaver et år, råflotte. Og uten avtale på forhånd krevde oss for mange hundre kr hver. Veldig irriterende å få det kravet servert på fb. Men med den summen der var det sært..... Har vært vanlig her å kreve det inn cash i barnehagen. Anonymous poster hash: 3f2ad...e21
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Det vanlige er å bli enige før noe kjøpes om det skal kjøpes og hvor mye hver enkelt som vil være med betaler. Jeg ville ikke blitt med på en fellesgave der hver enkelt skulle betalt 150 kr. Det vanlige er vel runde 20-50 kr pr.unge. Anonymous poster hash: addab...a95
Førstemann Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Hos oss samles det inn kontanter først, og så handler vi for den summen som har kommet inn. Ingen som legger ut.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Jeg kjøpte inn presanger til jul, og hadde ikke fått penger fra alle. Nå når alle var enige om å gi presang til 2 som slutter gav jeg beskjed om siden og så navnet på de som ikke betalt til jul enda hadde gjort opp for seg at jeg ikke ville legge ut for dem, da kom pengene fort når alle fikk vite hvem som manglet Anonymous poster hash: c41a8...8db
Kamomille Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Hoss oss ordner FAU med gaver til de ansatte. Pengene tas fra FAU-kassa. Dermed; ingen nevnt - ingen glemt!! De fleste er nok positive til å gi gaver til de ansatte, men husk også at de som egentlig ikke ønsker dette neppe føler for å si ifra. Det er sjelden det er OK å være "utskuddet" som ikke vil eller har råd til å være med på slike ting!
Hun med alle ungene Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har aldri hørt om noe sånt før! Tenk-den dag i dag er folk jammen frekke! Om noen ikke hadde betalt her i bygda jeg bor,DA hadde folk fått høre om det! Sånn gjør mann bare ikke! Skriv det igjen og igjen til folk har betalt! Selv om det ikke er store summen,blir det jo penger av det til sammen! *overgitt* Her betaler alle inn 300,-i året pr barn (barnehage og skole har denne ordningen) og ca -100,-går til de ansatte i sommergave,julegaver osv, og 200,- til klasseturer,leirskole i 7.kl osv... Fungerer supert! Alle betaler
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Kjøper heller en liten ting til læreren fra barnet mitt. Ukomplisert, og da vet jeg hva jeg har råd til. Anonymous poster hash: 7403b...573
optimist77 Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Penger først, så handle ! Har lært av erfaring.. De som ikke leverer penger, er heller ikke med. Mange foreldre syns det er flaut å ikke være med, eneste måten å lære på
Trultemor85 Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Jepp. Neste gang bør du samle inn penger først. Utrolig kjipt!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har aldri hørt om noe sånt før! Tenk-den dag i dag er folk jammen frekke! Om noen ikke hadde betalt her i bygda jeg bor,DA hadde folk fått høre om det! Sånn gjør mann bare ikke! Skriv det igjen og igjen til folk har betalt! Selv om det ikke er store summen,blir det jo penger av det til sammen! *overgitt* Her betaler alle inn 300,-i året pr barn (barnehage og skole har denne ordningen) og ca -100,-går til de ansatte i sommergave,julegaver osv, og 200,- til klasseturer,leirskole i 7.kl osv... Fungerer supert! Alle betaler Da gjør skolen og bhg i din kommune noe som ikke er lovlig. Anonymous poster hash: addab...a95
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Det er da fryktelig dumt å ikke be om penger fra de som skal være med på gaven først. Her er det slik at penger samles inn og så blir de barn skrevet på kortet. Har man ikke råd eller lyst får man da fint la være. Slik at ingen føler seg fullstendig presset til å betale for noe de ikke ønsker å gi eller noe de ikke har råd til. For noen familier kan selv 60-100-150 kr være en sum de rett og slett ikke har til å bruke på dette. For andre kan det føles som tull å skulle kjøpe noe slikt. Om foreldrene har blitt spurt av den som kjøper gaven om de vil være med på den, har sagt ja og er enige i summen er det kjipt at de ikke betaler for seg. Men sånn er det dessverre man kan ikke stole blindt på folk spesielt om man ikke kjenner de. Men om det er slik at du, eventuelt du og noen få andre foreldre har bestemt at det er en fin ting å gjøre og ikke hver eneste foreldre har fått svare om de vil eller ikke så kan man heller ikke forvente at de betaler. For da har de faktisk ikke sagt ja vi vil være med på dette. Anonymous poster hash: b332e...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå