Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Hei. Legen min mener at kobberspiral er det beste alternativet for meg. Er det noen som har hatt/ har det og vill dele litt erfaring? Blør man mer enn vanlig? Gjør det vondt? Er man syk dagene etter man fått den? Googlet på det og funnet mye forskjellig. Anonymous poster hash: b182e...51f
nistepakka Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har ikke hatt noen problemer med det og er kjempefornøyd. Ikke mer blødning ved mens enn vanlig og ikke noe annet ubehag. Litt vondt og blødninger akkurat da jeg satte den inn og et par dager etter, men ikke mye
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har hatt det i mange år. Jeg blør 7 dager under mens med kobberspiral, 4 dager uten spiral. Mye mer menssmerter med spiral. Litt ømt å sette den inn men ikke vondt. Heller ikke vondt etterpå Anonymous poster hash: 18a28...5c4
Følelsesvims Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Har hatt i ca ett års tid. Ikke noe problem å sette den inn (hadde tatt Ibux og paracet på forhånd, pyse som jeg er ), det var skikkelig sært men egentlig ikke veldig vondt. Hadde litt menslignende vondt i en dag eller to, men ikke syk. Jeg en del ubehag/vondt i korsryggen, men ikke noe voldsomt. På en sær måte er det mest en trygghet, fordi da vet jeg at spiralen fremdeles er der! Litt mer menssmerter, men ikke mer enn at jeg løper rundt som vanlig. Menstruasjonen min har endret seg fra å være ca 1 uke med kraftigst blødning de første dagene som så gir seg gradvis, har jeg mens i 8-9 dager med 2-3 dager med MYE blødning, og småblødninger/spotting resten. De dagene jeg blør mest tar jeg Cyklokapron, som er et legemiddel som hindrer blødning. Du kan jo spørre om det samtidig som du setter inn spiralen, og vente en syklus eller to til du ser hvordan det blir. Fungerer kjempefint for meg Jeg er superfornøyd med spiralen! Jeg har sexlyst, jeg har et mye bedre humør, og jeg føler faktisk ting igjen! Litt mer korsryggvondt og litt mer blødning er peanuts i forhold, særlig når jeg kan ta medisiner mot begge deler
Tordensky Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Jeg fikk satt inn etter fødselen. Syns det var vondt og ubehagelig, skikkelig vondt altså (klarer IKKE slappe av i sånne situasjoner). Men det gikk greit. Mensvondt i ca to dager etterpå. Foreløpig verdt det, men jeg har ikke fått tilbake mensen enda (8mnd siden fødsel, ammer enda) så kan ikke si noe på blødningene og sånt... Har mensverk i mage og rygg til tider, men det går greit.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Tusen takk for svar! Høres ut som om det ikke er så mye å grue seg for da:-). Burde liksom ha satt den inn for ca 8-9 mnd siden men .....hrm hrm ... Hater liksom den type legebesøk. Takk for tips om Cyklokapron. Det skal jeg spørre om. Anonymous poster hash: b182e...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå