Gå til innhold

Hva er drivhuseffekten? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet hva det ER, men jeg skal ha eksamen i morgen om det, og jeg har låst meg litt fast i kun det jeg vet. Jeg trenger nye formuleringer, så skriv gjerne kort hva drivhuseffekten er.
Om dere føler dere veldig påan, så må dere gjerne få med det dere ser på som konsekvenser av økt drivhuseffekt, og hva dere selv mener om det.
ER det noe som er økt drivhuseffekt, eller er det bare svingninger i jordas syklus som skaper temperaturforskjell? Eventuelt noe annet?

Jeg trenger gode innspill.. dette er til en muntlig eksamen :)

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: b915c...2cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert litt seint nå, men jeg er litt påan :)

Jeg ville jo fått med det med størrelse på molekylene i forhold til bølgelengde til synlig lys og varmestråling, hvorfor synlig lys kommer inn mens det er varmestråling som sendes ut, at økt drivhuseffekt betyr at flere av fotonene med lang bølgelengde reflekteres nå enn før og hva det betyr... Men dette er vel hvis det er fysikk du skal opp i. Hvis det er biologi eller noe annet er det vel mer fokus hva som skjer med miljøet når temperaturen øker, og selv om temperaturen kan øke av andre grunner enn økt drivhuseffekt vil den jo også øke ved økt drivhuseffekt og det blir dermed aktuelt å vite noe om det. Er faget mer kjemisk rettet er det jo aktuelt å vite hvilke gasser som er drivhusgasser og hvordan de kommer seg ut i atmosfæren. Lykke til

Anonymous poster hash: d5419...c19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...