Marsipanmor Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 jeg har 3 former i ulike størrelser.. er det bare å smokke de oppå hverandre.. eller må jeg støtte de opp med noe?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Du må støtte den opp, ellers vil den sige til siden og bli skjev. Du kan f.eks bruke en stiv pinne gjennom alle tre lagene i hvert hjørne (inni kaka). Vi husker jo alle den skjeve kaka til Boryana http://mat.tv3.no/oppskrifter/hele-norge-baker/boryanas-bryllupskake Anonymous poster hash: f55d0...6ea
ms.Pond Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Du må ha støttepinner under hvert lag, og hvert lag må stå på noe, f.eks et pappbrett. Hvis ikke blir det for tungt, og kaken kollapser. Du kan klippe til sugerør så de er i høyde med hvert lag, og stikke nedi kaken, eller du kan bruke grillpinner (sånne av tre) og klippe til i retthøyde. Sett så nedi midten av hvert lag og plasser ferdig trukket kake oppå, på en papplate.
ms.Pond Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Jeg bruker 10-15 pinner/sugerør i hvert lag, i alle fall det første laget. Det avhenger litt av hvor store og tunge lagene er, men beregn heller for mange enn for få Nå lager jeg stort sett runde kaker, denne ser tyngre ut enn det jeg pleier å lage. Da kan det hende du må kjøpe støttepinner som er beregnet for kake, og tilpassede pappbrett ? Endret 11. juni 2013 av mama foodie
Marsipanmor Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2013 pappbrett?? blir ikke det fuktig og smuldrer seg opp`?
Makk i ræva Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Du må trekke det i alu folie el plastfolie
Marsipanmor Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2013 Du må trekke det i alu folie el plastfolie ja, da er jeg med. hehe
Gjest Anybody Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Du må ikke støtte opp med noe om du lager sjokoladekake, det gjør iallefal ikke jeg med mindre det er over et døgn til servering. Men bruk pappunderlag om du er usikker så vil den ikke kollapse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå