Gå til innhold

noen erfaringer med fontax? bivirkninger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk fødselsdepresjon etter fødselen. . Men ville ikke begynne på tabl da for eg var redd de sku fucke mer med hodet mitt..;-) noe som da resulterte i at depresjonen mest sannsynlig har hengt litt igjen nå i ettertid. Ble lett irritert og grinete, begynte grine for ingenting. . Har også hatt søvnproblemer. Våkner hele tiden og drømmer fryktelig intenst. Er mer sliten når eg våkner enn når eg la meg. Så legen min ville eg sku prøve de tabl en stund og se om de hjalp litt... eg har vert fryktelig trøtt i det siste.. eg legger meg meg mye tidligere enn før. Sover som oftest til kl 22 og opp kl 6. Sku jo tro eg da sku vert mer våken.. men nei.. sliter stort med å holde meg våken på jobb.. kan duppe av flere ganget i løpet av en dag. Og sitter eg meg ned når eg kommer hjem sovner eg også.. enkelte dager når eg får sove til eg våkner av meg sjøl, og normalt sku vært utsovet, er eg likevel fryktelig trøtt og kan duppe av i løpet av dagen. Legen min sku henvise meg til et søvnsenter for å se om de fant ut av noe.. skal også til allergi legen.. men kom til å tenke på fontax tabl. Kan det være bivirkninger av de kanskje? Noen som har erfaringer med de? Da hat eg jo ikke veldig lyst å å fortsette på de.. de hjelper jo heller ikke på søvnkvaliteten min....

Anonymous poster hash: b8917...dcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, både søvnvansker og voldsomt trøtthet er ganske vanlige bivirkninger av fluoxetin.

Anonymous poster hash: ec133...8c9
Skrevet

Jeg begynte på Fontex på forrige tirsdag og i går måtte jeg kutte de ut igjen. Fullstendig søvnløs og null matlyst orker ikke jeg når jeg sliter med angst og depresjon. Fikk ikke sove i natt heller så virkningen henger tydeligvis igjen enda. Har fått imovane hos legen i dag så da håper jeg på å få sove i natt. Blir jo helt utslitt av så mange dager uten søvn; (

Anonymous poster hash: ab6b3...368

Skrevet

Vektøkning også, men det er alltid mye bivirkninger ved tabletter og ikke alle kommer like godt frem og du trenger ikke få bivirkninger. Ofte gjør det deg bedre enn bivirkningene du eventuelt måtte få, det lønner seg å prøve en 3-6 mnd periode. Det vil ligge i kroppen i et par mnd tid om du slutter. Har du tid/mulighet for en form for aktivitet så hjelper det bra mot depresjon. Lykke til

Skrevet

Takk for svar..:-) tror eg skal ta meg en tlf til legen min for sikkerhetsskyld. Høre om eg likevel ska fortsette på de.. har vel gått på de i snart 3 mnd. Pg de hjelper jo.. har vert mye mindre irritabel å sånn.. men er samtidig fryktelig slitsomt å ha det sånn.. På jobb og seinere hjemme med småen.. sliter med å holde meg våken.. og nå har eg lagt meg.. og klokka er knapt 21!!! Wtf. ..eg som alltid har vert ordentlig b-menneske og slitt med å komme meg i seng før midnatt. .;-) mye kjærestetod for tida gitt...;-)

HI

Skrevet

Takk for svar..:-) tror eg skal ta meg en tlf til legen min for sikkerhetsskyld. Høre om eg likevel ska fortsette på de.. har vel gått på de i snart 3 mnd. Pg de hjelper jo.. har vert mye mindre irritabel å sånn.. men er samtidig fryktelig slitsomt å ha det sånn.. På jobb og seinere hjemme med småen.. sliter med å holde meg våken.. og nå har eg lagt meg.. og klokka er knapt 21!!! Wtf. ..eg som alltid har vert ordentlig b-menneske og slitt med å komme meg i seng før midnatt. .;-) mye kjærestetod for tida gitt...;-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...