Gå til innhold

"Inspirert" Søvn og Permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at når mammaen er hjemme i permisjon så forventes det at far skal trå til om natten/morgenen, men ikke omvendt?

Er dette den allmenne oppfatningen?

Anonymous poster hash: fd927...48b
Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

Nå har jeg aldri forventet det av pappaen. Når jeg har hatt permisjon så har jeg tatt meg av barnet. Og det gjelder omvendt. Bortsett fra med yngste. Da var det jeg som tok meg av henne om natten, siden jeg fremdeles ammet. 

Skrevet

Kanskje ikke du, men mange her mener det. At pappaen må trå til når minste er mye våken på natten, og dersom han ikke gjør det er han en dritt osv.

Men når det snues så er det plutselig "far som er i permisjon og mor som jobber"....

Anonymous poster hash: 54274...f8d
Skrevet

Her i huset forventes det at mor tar barnet, alltid. Selv når far har permisjon...

Anonymous poster hash: f7c7a...e3f
Skrevet

Kanskje ikke du, men mange her mener det. At pappaen må trå til når minste er mye våken på natten, og dersom han ikke gjør det er han en dritt osv.

Men når det snues så er det plutselig "far som er i permisjon og mor som jobber"....

Anonymous poster hash: 54274...f8d

Kanskje for at det ikke er samme folk som varer? Tror du ikke?

Her tok jeg selvfølgelig ungen når jeg var i permisjon. Forventet ikke at mannen skulle stå opp på natten når han skulle på jobb.

Anonymous poster hash: b5c23...98e

Skrevet

Visste ikke at det var en generell oppfatning her om det. Hos oss er det jeg som står opp og er i permisjon. Jeg kan sove litt på dagen hvis det trengs. Men hvis noen har en kolikkunge som aldri sover, så bør jo far også trå til, sånn at ikke mor blir helt ødelagt, det sier seg jo selv.

Skrevet

Her får mannen fint stå opp på natten/ grytidlig morgen når jeg jobber og han har permisjon, så lenge jeg ikke ammer barnet noen av de gangene... Noe annet hadde ikke blitt godtatt...

Skrevet

Vi kommer snart i denne situasjonen, så kan ikke snakke av erfaring men tanker vi gjør oss. Her er det slik at mannen jobber borte i ukedagene og hjemme i helgene. Så det sier seg selv at jeg tar barnet på hverdagene, men han ønsker kanskje å ta det i helgen, hvertfall en dag. Også er det hans jobb når han tar fedrekvoten og jeg er i arbeid selv om vi begge er hjemme om natten da. Vi får se om det er slik det blir.

Anonymous poster hash: e522d...ca7
Skrevet

Kanskje fordi mor har permisjon først og er da utslitt av graviditet, fødsel og amming mens ting ofte er mindre slitsomt når baby er større, våkner mindre og er mindre krevende på dagtid når far skal være hjemme? Jeg har ikke tenkt på at det er en generell oppfatning av hva som kreves av hvem når, men jeg kan klare å se for meg at det eksemplet du sier kan være en god fordeling for noen.

Stort sett gjør vel bare folk så mye de orker slik at det blir omtrent like mye på hver (der jobb og barnepass er inkludert i alt som skal gjøres), så fordeles det som ingen har lyst til omtrent likt?

Anonymous poster hash: 7417d...1f2
Skrevet

Her har vi delt mye. Han er flink og snill og hadde ikke latt meg slite hvis barnet var mye våken eller mye urolig. Da nr 2 var kollik barn bar han henne mye rundt.Han har en jobb med mye ansvar og masse og gjøre, men har aldri fallt han inn at jeg skulle gjøre alt.Vi har tatt annenhver natt og sover hver vår dag i helgen. Vi har flaskebarn.

Vi er 2 om dette ;)

Nå er han i permisjon og vi gjør som vi pleier. Har 3 barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...