Gå til innhold

Ei jeg kjenner som er utdannet lærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan ikke skrive norsk riktig. Hun oppdaterer statusen sin på facebook, og det vrimler av rettskrivingsfeil, kommafeil, og/å-feil og setningsoppbyggingen er som regel helt på trynet. Hvordan lærer hun bort da? Og hvordan retter hun prøver og stiler? Retter hun etter eget godtbefinnende? Jeg kommer til å få store problemer med å respektere henne som lærer hvis hun ender opp som det for mine egne barn. Hun arbeider ved en barneskole. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan hun skal klare å lære bort når hun tydeligvis ikke kan det selv.

Anonymous poster hash: 12ae0...df0
Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Hun er ikke den eneste. Inntil læreryrket klarer å tiltrekke seg de faglig sterke vil det bare fortsette slik.

Skrevet

Jeg har mange kolleger (lærere) som ikke kan skrive i det hele tatt. Noen ganger kan det gi et fint diskusjonstema i lunsjen.

Det er og mange mattelærere som ikke kan matte. Og mange RLE-lærere som aldri  har studert religion. Osv. 

Anonymous poster hash: d6473...66f
Skrevet

Det begynner å bli noen år siden man måtte ha toppkarakterer og vel så det for å komme inn på lærerskolen...Dessverre. 

Skrevet

Med mindre hun er norsklærer er det vel ikke et håpløst stort problem? Vi har tre dyslektikere i blant oss og det går helt fint.

Skrevet

Med mindre hun er norsklærer er det vel ikke et håpløst stort problem? Vi har tre dyslektikere i blant oss og det går helt fint.

Hun er norsklærer. Hun er utdannet allmennlærer.

Skrevet

Så lenge opptakskravene ved (førskole)lærerstudiet et så lave kan vi ikke forvente annet. Synd, men sant.

Skrevet

Ikke alle lærere er like flinke. Da jeg gikk på barneskolen, hadde jeg en mattelærer som lærte oss Ole Brumm sanger fremfor matte, veldig ofte. Det eneste jeg kan huske å ha lært på barneskolen i mattetimene, er gangetabellen. Jeg kan såvidt pluss og minus den dag idag, og jeg kan ikke sette opp et regnestykke uansett hvor mye jeg prøver. Har også prøvd å lære det i senere tid, men jeg er visst dum. 

Anonymous poster hash: ffea5...ec7
Skrevet

Hun er norsklærer. Hun er utdannet allmennlærer.

Da er det selvfølgelig noe annet. Veldig synd, men dessverre er det dårlige lærere akkurat som det er dårlige sykepleiere, advokater og snekkere. Ikke at det gjør det greit selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...