Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Vanlig at de kan si faen og helvete for eksempel... Anonymous poster hash: ce378...513
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Trur ikkje det. Har aldri høyrt min 5,5 åring seie dette. Men kanskje når eg ikkje er der...? Anonymous poster hash: acc77...d09
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Det er nok ikke vanlig, men min fem-åring kan dessverre det.. Er jeg som har altfor lav terskel på å si faen når ting skjer, f.eks hvis jeg mister noe e.l. Så han har snappet det opp såklart. Hørte han rope faen for ett eller annet her om dagen og kjente at jeg ble flau... Så prøver virkelig å jobbe med meg selv for synes ikke slike ord er noe for en barnemunn..... Anonymous poster hash: 04491...121
Gjest sug lut Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Jeg overrasket mine foreldre med å banne som en bryggesjauer da jeg datt på isen en dag som femåring, har det blitt meg fortalt. Da hadde jeg tilbrakt helgen hos bestefar... Det gikk over like fort, de gjorde ikke noe nummer av det.
Plutselig_gravid Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Det er vel ganske vanlig at de har hørt slike ord og dermed kan finne på å si dem. At de bruker de konsekvent og ubevisst i det daglige språket er nok ikke like vanlig. Heldigvis. En av de eldre barna i nabolaget synes det var gøy å lære opp min lillesøster som da var 2 år til å banne. Dermed sa hun "tuteballalævhål" (kukeballarævhål) til folk/ting hun var sint på. Veldig sjarmerende....
Anne-B. Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Ja, det vil jeg si er vanlig. Dvs, at de kan, ikke at alle femåring gjør det.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Min toåring kan ordet "faen". Han vet også når det kan brukes. Han sier mamma er dum i hodet om han ser meg røyke, det er jo nesten greit Røyker ikke fast. Han har også spurt meg om jeg skal ha juling. Jeg vet ikke hvor alt dette kommer fra, men... Anonymous poster hash: 8a836...abb
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Tror ikke det er vanlig nei. Barna her kan ikke å banne. Stygeste jeg har hørt de si er at noen er dumme. Anonymous poster hash: 7ce6c...ecc
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Det er helt normalt at de kan ordene, jeg ville faktisk blitt bekymret om de ikke kunne dem , men det er ikke vanlig at de legger inn banneord i annenhver settning når de snakker. Anonymous poster hash: adb77...59b
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Min kan absolutt banneord, og bruker dem noen ganger. Han kan også vise langfingeren og vet det betyr fuck you. Men han vet ikke betydningen av fuck you, men er inneforstått med at det er noe stygt. Jeg trodde det var vanlig at barnehageunger lærete banneord av hverandre? Anonymous poster hash: ed499...d06
Gjest sussie77 Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Ja det tror jeg er vanlig. Min 3 åring har kan banne, men bruker det heldigvis sjelden. Når han har gjort det så lager vi ikke noe stort nummer ut av de. Erfart at det er mye mer spennende å si det da. Vet ikke hvor han har lært det. Ikke fra meg ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Sikkert ikke så uvanlig. De snapper fort opp ting, feks. i bhg. og om dere banner hjemme. Har alltid sagt til mine at det bare er dumme folk som banner. Som ikke klarer å utrykke seg på andre måter. Styggeste jeg hører er folk som banner i annenhver setning. Anonymous poster hash: f0398...063
♥Madam Mim♥ Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Min 3 åring kan banne og bruke det i riktig sammenheng... Heldigvis hørte jeg bare hun gjorde det noen få ganger over en ukes tid og så stoppet hun med det igjen. Nevnte det i barnehagen og da viste det seg at det var en 5 åring der som hadde fått dilla på ordet faen. Ikke rart de andre barna begynte å si det da???
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #14 Skrevet 11. juni 2013 Barna mine på 5 og 7 banner lite- og det overrasker meg, fordi mannen min banner i annenhvert ord. Sønnen min derimot har laget seg et eget banneord: `fokker`n`, trolig avkommet til filler`n og fuck. Mulig noe han har lært på skolen... Anonymous poster hash: 5fb68...27b
Irene Adler Skrevet 11. juni 2013 #15 Skrevet 11. juni 2013 Selvsagt bør en 5-åring kunne banne, med mindre han er tungnem...
nistepakka Skrevet 11. juni 2013 #16 Skrevet 11. juni 2013 Jeg vil vel heller si det er rart med en femåring som ikke kan et eneste banneord
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #17 Skrevet 11. juni 2013 Det sa treåringen min her om dagen. Å FANEN sa han. Da ble jeg flau! Anonymous poster hash: 3b3b7...8b3
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 Min 3 åring kan banne. Er en gutt på avdelingen som lærer de andre barna mange stygge ord, som f.eks: din jævel, bitch, idiot, jeg skal drepe deg, faen, hold kjeft.. Har hørt min sønn si det 1-2 ganger, men han skjønner jo ikke betydningen av alt det han sier. Så jeg har sagt at han ikke må snakke slik fordi det er stygt og andre kan bli lei seg. Så han har stoppet med det. Denne gutten som lærer det bort til de mindre barna i bhg har lært det av storebroren sin på 13 år..
supersnartmamma Skrevet 11. juni 2013 #19 Skrevet 11. juni 2013 jeg satt vell i sandkassen og sa faen og helvette når jeg var rundt 3 år, (nabojenten som passet meg hadde en storebror som syntes det var veeeeldig gøy å lære en 3åring å banne -.- ) så det er helt normalt, han er sikkert ikke 100% sikker på hva det betyr enda, så kan være han "glemmer" det etter hvert
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 11. juni 2013 #20 Skrevet 11. juni 2013 Min kan ihvertfall det. Jeg har tydeligvis ikke vett til å skamme meg over det heller. Det handler ikke så mye om hvilke ord barna mine kan, men at de vet når det ikke er passende å bruke dem.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #21 Skrevet 11. juni 2013 Veit ikkje om jentene mine kan nokre banneord. Har aldri høyrt dei ytre dei, i så fall. Dei er 5,5 og 3 år, og er langt i frå tungnemme. Har heller ikkje høyrt nokon i barnehagen, omgangsvenner av barna eller barn på div. aktivitetar som bannar. Anonymous poster hash: acc77...d09
Catlady Skrevet 11. juni 2013 #22 Skrevet 11. juni 2013 Jeg var gatas skrekk der jeg kom syklende i full fart mens jeg tøffet meg med både norske og italienske banneord. Tror de fleste kan masse banneord .. Viktige er vel at de vet når det er "greit" å bruke de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå