Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Jeg skal ha barn nr.2 i februar og da vil sønnen være 20 mnd. Han ligger inne hos meg fordi det har vært enklest når han ofte har våknet om nettene. Samboer ligger på annet rom fordi han trenger mye søvn. Jeg syns det blir feil å sende nesten2åringen på eget rom, fordi at ny baby skal erstatte. Hvordan gjør dere det om dere har flere barn som ligger på samme rom som dere? Sønnen min ligger ikke lenger i senga mi, men hele natten i sprinkelsenga ved siden av meg. Anonym poster: 1e73520bdc1b3e13248d2725155b0757
It's all about me Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Barnet kommer ikke før i februar. Da har du god tid til å venne han til å sove på eget rom. At han våkner ofte om nettene kan like så godt komme av at du ligger ved siden av han. Mange vekkes lett av mammas lukt. Å ha begge barna på rommet og mannen på et annet blir for sykt for meg.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Ville nok ha prøvd å venne eldstemann til å sove på eget rom snart. Jeg tenker det vil være best for han i lengden. Da får han en god natts søvn og slipper å våkne når babyen våkner. Men det er nok lurt å ikke venne han til det rett oppi tiden, slik at han slipper å få to store forandringer på en gang. Anonym poster: 17a724e921176151c544cc97224809eb
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 21 mnd mellom mine barn og jeg hadde begge på rommet vårt første månedene. Eldste i sprinkelsengen og minste i moseskurv, mannen lå i dobbeltsengen sammen med meg da. Hos oss var det fordi vi bygde på huset og ikke hadde nok soverom enda, når det var ferdig flyttet eldste på eget rom. Ble omtrent til 2-årsdagen og da fikk hun juniorseng med sengehest, hello kitty sengetøy og stor dyne på det nye rommet sitt, hun var strålende fornøyd og flyttet med glede på eget rom. Anonym poster: 176f7860d85ca20dced0987bce789880
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Her sov eldste på sitt eget rom og om det var noe spesielt så sov han sammen med far på siden hans. og jeg hadde baby på min side. Vi koste oss masse. Anonym poster: 047cf1af963c1fb175b3d30d50278392
*Lissi* Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Du har jo god tid til å venne eldste til å sove på eget rom da. Savner du ikke å ha mannen i sengen da? Tenker både på sex og nærhet fra han... Hadde ikke orket å hatt hele senga full av unger.
*Smiley* Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Høres slitsomt ut. Ikke sikkert søvnkvaliteten for størstemann blir bra med et spedbarn i sengen. Ting går ofte bedre enn vi tror, har mange ganger sagt "hvorfor gjorde vi ikke dette før! Å venne de til nye ting går ofte greit og det kan ta noen dager, men det er verdt det. Den lille son kommer trenger også mamma alene litt:)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Vi venter også nr.2 og har tenkt å samsove med begge hvis det lar seg gjøre. Hvis det ikke fungerer kommer far til å samsove med eldste på et annet rom til han er trygg og vant til å sove der alene. Vet om mange som har samsovet med flere barn uten problem. Anonym poster: b42d4a08e49337974d12dec1a127f2dd
Collette Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Hvis det er noe som passer for dere, så synes jeg at dere bør gjøre det. Folk har sovet sammen med barna sine i generasjoner.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Vi har egne rom til barna våre, og de legges i egen seng om kvelden. Men eldste (nå 7) kom ofte inn i vår seng ila natta. Sluttet selv i 4års alderen. Mellomste (snart 3) kommer også ofte inn ila natta. Vi har en baby på åtte mnd som sover i vår seng / sprinkelseng koblet sammen med vår hele natta. Vi nyter nærhet, trygghet og kos mens barna er små. Snart er de store og denne tiden kommer aldri tilbake. Vi har stor seng, nok av puter og dyner, og sover godt både store og små. Samsoving er ikke farlig, jeg ville ikke kastet ut toåringen, men bedt mannen komme tilbake i dobbeltsenga og latt toåringen krype inn i hans armkrok ved behov. Anonym poster: 468fd189f209c317ab4ed6a65990c203
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Svarer i ett innlegg jeg. Jeg syns faktisk det har vært bedre å sove uten han jeg hehe. Det er vel absolutt ikke sykt. Man gjør jo alt for mest mulig søvn. Han har nå begynt å sove natta igjennom så ikke noe problem at han våkner av meg. Syns bare litt synd på han om jeg plasserer han på eget soverom akkurat når babyen kommer. Jeg elsker jo nærheten vi har sammen. Får som sagt ikke tilbake denne tiden. Har også prøvd en lengre periode på eget soverom uten hell. Jeg følte meg mer som en zombie da:) HI Anonymous poster hash: 1e735...757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå