Gå til innhold

Sydentur alene med baby 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst å reise til syden. Er i perm med baby på 9 mnd, mannen har ikke mulighet for ferie ennå.

Er det slemt å reise fra far og treåringen og dra alene til syden med minste?

Hvor ville du reist?

Anonym poster: 1caf4f0cb4c9039a216f7424abed999d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vel litt drøyt å bare ta med det ene barnet ditt til syden ?! Ikke si at 3 åringen skal være i barnehagen mens du og babyen koser seg i syden?

Anonym poster: 623a775426720514d3e6514292467b5b

Skrevet

Slemt er det ikke nødvendigvis men tror 3åringen hadde likt seg bedre enn babyen.. Dessuten er det nok mye mer stress å reise med en baby enn en 3 åring.. Blir feks ikke mye tid til soling og avslapping når man reiser med en baby- spesielt ikke når man reiser alene.

Da ville jeg heller tatt en weekend tur mens far passet barna.. Alternativt ventet til hele familien kunne reist .

Anonym poster: 6f5d7a9b8fac30444466ac695b178ebe

Skrevet

jeg ville aldri tatt medmeg ett barn til syden, og latt det andre være hjemme. kan ikke dere dra alle sammen når far skal ha ferie?

Anonym poster: b2f381d696e8d56508cf5f235eb1b62e

Skrevet

Gjør som du føler for! Jeg hadde reist til feks Spania. God infrastruktur og helsehjelp! Hopp på restplass.no reise?

Skrevet

Helt uproblematisk. Det er da ikke sånn at barna må få likt hele tiden? Det praktiserer ihvertfall ikke vi. Noen ganger får den ene lov til noe, noen ganger den andre. Jeg ville reist. Å ha med seg ett 9 mnd gammelt barn til syden er mye lettere enn å ha med seg en 3 åring. Vår lå under en parasoll og lekte og smattet på tærne mens vi lå i solen ved siden av. Herlig ferie :-)

Anonym poster: 1fcf01e67662cb3fc4515a0e848ce034

Skrevet

Jeg ser på det som helt uproblematisk og har tenkt å gjøre det samme om noen mnd. Da blir resten av flokken (3 barn) igjen hjemme med far. Jeg vil tro de setter stor pris på en tur eller to i badeland, klatring i trær uten hysterisk mor på sidelinjen og mest sannsynlig (kjenner jeg far rett) lettvinte, usunne middager hele uken ;) Blir jo rene ferien for de også ;)

Hos oss er det "forskjellsbehandling" på høyt plan i enkeltes øyne kanskje, men i løpet av barndommen så blir det jevn over likt :)

Skrevet

Gud så gla jeg er som ikke har/hadde en mor som dere når jeg var liten! Aldri i livet at hun ville ha reist på ferie med kun en av meg eller søsteren min. Og aldri i livet at jeg kunde ha gjort det med mine unger.....

Hvis barnen heller vill være hjemme uten hysterisk mor enn å dra på sydentur bør man kanskje tenke over en del ting.?

Anonymous poster hash: 623a7...b5b

Skrevet

Hva synes pappaen om dette da?

Jeg ville ikke gjort det, ville heller ventet til alle 4 kunne dra sammen.

Anonymous poster hash: 27f71...f7f
Skrevet

Gud så gla jeg er som ikke har/hadde en mor som dere når jeg var liten! Aldri i livet at hun ville ha reist på ferie med kun en av meg eller søsteren min. Og aldri i livet at jeg kunde ha gjort det med mine unger.....

Hvis barnen heller vill være hjemme uten hysterisk mor enn å dra på sydentur bør man kanskje tenke over en del ting.?

Anonymous poster hash: 623a7...b5b

Nå var ikke poenget med innlegget mitt at mine barn ikke hadde kost seg med meg på sydentur de også. De setter andre ting like høyt som en sydentur. Vi drar selvfølgelig alle sammen på ferie også, men for vårt vedkommende har vi ikke råd, eller vi tar oss ikke råd, til sydentur for 6 personer midt i fellesferien. Da går turen andre steder.

Det er ikke så lenge siden samboer tok med seg eldstemann på snart 10 år på guttetur noen dager i skauen. De andre barna led ingen nød. De vet at neste gang er det de som får være med på noe utenom det vanlige. Besteforeldreovernatting/turer sammen med dem gjør de heller ikke nødvendigvis alle sammen samtidig. 

Ser ikke på det som urettferdighet i det hele tatt. Barna våre har ulike interesser, alder og behov og derfor får de ikke nødvendigvis gjøre/få de samme tingene samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...