Gå til innhold

Noen som har god oppskrift på sjokoladekjeks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonym poster: 5bc8d77fb97716f0075d2a03c4d3735f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg laga kjeks i går, kanskje du vil prøve den oppskrifta? Den er fra den store røde grethe roede-kokeboka, men er ikke slankemat, altså :P

SJOKOLADEKJEKS

1 ½ kopp sukker

1 kopp smør

2 egg

1-2 ts bakepulver

1 kopper hvetemel

1-2 ts vaniljesukker

1 plate hakket kokesjokolade

Ovnstemperatur 180 °C

Steketid: 8-10 minutter

Rør smør og sukker hvitt. Sikt i hvetemel, bakepulver og vaniljesukke. Rør deretter i ett og ett egg. Hakk sjokoladen i biter og rør den forsiktig inn i røren. Sett deigen i topper på bakepapir (god avstand) med en teskje. Stekes på midterste rille til de er gyllenbrune.

Jeg brukte ikke kokesjokolade, men Odense sjokoladeknapper som jeg fant i dessertavdelingen. Brukte meierismør og fullkornshvetemel, og de ble veldig gode :) Det blir ikke cookies eller noe sånt, men gode gammeldagse kjeks. Lykke til!

Anonym poster: c09eb7849428a08ba47373c3b65708ca

Skrevet

Jeg laga kjeks i går, kanskje du vil prøve den oppskrifta? Den er fra den store røde grethe roede-kokeboka, men er ikke slankemat, altså :P

SJOKOLADEKJEKS

1 ½ kopp sukker

1 kopp smør

2 egg

1-2 ts bakepulver

1 kopper hvetemel

1-2 ts vaniljesukker

1 plate hakket kokesjokolade

Ovnstemperatur 180 °C

Steketid: 8-10 minutter

Rør smør og sukker hvitt. Sikt i hvetemel, bakepulver og vaniljesukke. Rør deretter i ett og ett egg. Hakk sjokoladen i biter og rør den forsiktig inn i røren. Sett deigen i topper på bakepapir (god avstand) med en teskje. Stekes på midterste rille til de er gyllenbrune.

Jeg brukte ikke kokesjokolade, men Odense sjokoladeknapper som jeg fant i dessertavdelingen. Brukte meierismør og fullkornshvetemel, og de ble veldig gode :) Det blir ikke cookies eller noe sånt, men gode gammeldagse kjeks. Lykke til!

Anonym poster: c09eb7849428a08ba47373c3b65708ca

Hva menes med kopp ? Her i huset har vi bare digre kopper og kar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...