Gå til innhold

Økonomiske rettigheter ved samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke økonomiske rettigheteter har man ved samlivsbrudd? En bekjent bor ikke lenger med mannen sin, de har to barn, 3 år og 5 mnd. Hun har i utgangspunktet full jobb. Hva at hun "rett på"? Dobbel barnetrygd? Pr barn? hvordan fungerer overgangsstønad? Eller er det bare når man ikke har jobb?

De har ikke bestemt fordelingen seg imellom, det er snakk om alt fra 50-50 til 70-30. Har det noe å si for hva hun evt. har rett på?

Anonym poster: 9eae0018d4df84151f0ced2b800d33d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor så nysgjerrig når det gjelder en bekjent? Redd hun skal få grabba til seg for mye her?

Hun har rett på en ekstra barnetrygd. OS kommer helt an på inntekt. Bidrag fra far er også mulig. Samt støtte til barnetilsyn har man også rett på.

Skrevet

Man får ikke dobbel barnetrygd pr barn men en barnetrygd ekstra.. Altså 3 barnetrygder når man har 2 barn.

Overgangsstønad får msn hvis man ikke har jobb eller tjener under en (lav) grense.

Ved 50-50 så deler man jo utgiftene like og får da ikke bidrag. Jeg og Eksen har barna 50/50 og vi får en ekstra barnetrygd mellom oss. Thats it..

Anonym poster: 0e668cd42c6c84c6a3faaf7aad2056f7

Skrevet

Hvorfor så nysgjerrig når det gjelder en bekjent? Redd hun skal få grabba til seg for mye her?

Hun har rett på en ekstra barnetrygd. OS kommer helt an på inntekt. Bidrag fra far er også mulig. Samt støtte til barnetilsyn har man også rett på.

Nei, jeg er ikke redd for at hun "grebber til seg" for mye, jeg tenkte jeg skulle hjelpe henne i en vanskelig situasjon!

Hvis det blir vanskelig for henne å jobbe fullt når hun begynner å jobbe igjen, og hun selv velger å jobbe redusert, kan hun likevel få noe OS?

Anonym poster: 9eae0018d4df84151f0ced2b800d33d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...