Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Har ei på 2,5 år som jeg håper vil slutte med bleia i sommer. Hun har doring på do + potte. Har prøvd å gå uten bleie en del ganger nå, men hun sier ikke ifra når hun vil på do, og vil ikke gå på do når vi spør, så da blir det mye uhell. Hun får selvsagt masse skryt og ros når hun går på do. Jeg tror egentlig hun har kontroll. Hun har tissa på do i over et år, og nesten hver gang hun blir satt på do, så tisser hun. Bleia er ofte tørr på morgenen og etter hun har sovet ellers. Hun sier ofte ifra når hun tisser i bleia, men når vi foreslår at hun skal på do/potte så nekter hun. Kan se noen tilfeller at hun er klar over at hun snart skal tisse (i badekar, på gulvet osv) så det kan vel ikke egentlig kalles uhell hver gang heller. Men hvordan gjør jeg dette når hun får til, men ikke vil? Anonym poster: a44f1e9c046be3cfb9a6b447c3392d69
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Min var likedan som din. Litt over to år, hadde gått mye på do allerede. Dette var i fjor. Jeg tok bare av bleia og ga beskjed om at hun måtte si fra så hun ikke tisset i klærne. Satte henne på do til faste tider og med jevne mellomrom. I begynnelsen fikk hun klistremerker når hun gikk på do. Men vi droppet det etterhvert. Skulle vi på noe spesielt så hadde vi på bleie, men hun måtte allikevel gå på do. Hjemme var bleia av bestandig. Det ble noen uhell, men til oktober tok jeg bort bleia om natta og. Så det går fint bare de lærer seg å forstå. Noen ganger kom det protester, men da lot jeg hun få slippe. Det gikk ikke mer enn et par dager så var det påan igjen. Men de dagene maste jeg ikke om at hun skulle gå på do, men jeg snakket mye om do og var veldig positiv til alt som hadde med do å gjøre. Da gikk det fint når vi startet påan igjen. Anonym poster: d91d393be2a7e72d78f202922e933028
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Takk til dere som har svart. Tar gjerne imot flere tips og innspill! HI Anonym poster: a44f1e9c046be3cfb9a6b447c3392d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå