Gå til innhold

Store problemer med og takle migrene :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det verre eller bedre av en graviditet? Spiser ikke sjokolade eller drikker vin som kan være triggere.

Anonym poster: 851af706ca90a9ac808110e69d93ae62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble helt bra i første graviditet, men fikk ofte anfall i andre geaviditet.

Det har med hormoner å gjøre hos meg ihvertfall.

Nå passer jeg på å få nok og regelmessig søvn, spise regelmessig etc. Men får anfall hver gang jeg har menstruasjon likevel.

Skrevet

Jeg har aldri hatt migrene før men under andre graviditeten lå jeg rett ut i nesten to mnd. av første trimester...

Var veldig trøtt og sliten med nr.1 og sov derfor mye. Denne gangen har jeg ikke hatt muligheten til det så tror det er en del av grunnen..

Skrevet

Jeg ble værre de første 4 mnd i svangerskapet. Men resten av svangerskapet hadde jeg det bare et par ganger....

Problemet for min del var at medisinene jeg vanligvis bruker ikke kunne brukes ved graviditet og fant aldri noe alternativ som fungerte.

Skrevet

Jeg plages med migrene,men bank i bordet så hadde jeg det ikke under svangerskapet og heller ikke hatt et annfall enda, 1 mnd etter fødsel.

Min migrene trigges av stress, så jeg lever vel et langt bedre liv for tiden,selv med tre barn. jeg slipper iallefall hverdagsstresset som jeg er så elendig på å takle, samt at jeg lever veldig regelmessig.

"Eksperter" sier at for noen blir migrenen bedre under gravididtet mens for andre blir den verre... Bare for å helgardere seg på at de ikke tar feil liksom... :huh:

Anonym poster: ee0fe22215f10064ef827eddd631638f

Skrevet

Mine migreneanfall er omtrent borte siden jeg sluttet på p-piller da vi planla vårt første barn for ca 7 år siden. Har ikke brukt pillen siden og har kun sporadiske anfall. Vært gjennom 3 graviditeter med få anfall.

Anonym poster: dd082eb5b252374dad66b8fad49f1249

Skrevet

Jeg sliter mye med migrene, men jeg syntes ikke det ble noe hyppigere av svangerskap.

Hvitost er også en trigger. Og for mye eller for lite søvn ;)

Skrevet

for min del er for lite søvn over lengre tid en trigger, og også spenninger i nakke og skuldre/spenningshodepine.

Anonym poster: 12c72fba8df70a1c2282d242fca20d75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...