Gå til innhold

Er så forbanna lei av GULP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnnen min gulpa mye da han var liten, og nå gjør datra mi det også! :( Hu gulper konstant og jeg blir så frustrert!

Noen tips? Fikk ikke lov å amme, (sånn i tilfelle noen sku halshugge meg for at hu får mme). Har byttet typer, byttet grøt, gitt mindre osv men INGENTING hjelper :( Jeg stinker sikkert gukp bestandig :'(

Tips mottas med stor takknemlighet :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lagå
Skrevet

Ikke alltid noe å få gjort noe med. Vi prøvde også alt, men måtte bare ta tiden til hjelp

Skrevet

Sjekket for reflux? Her er det malt i mme som holder det i sjakk. Han gulper ikke mye, men det kommer når han ikke får malt i flasken.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det finnes en boks med fortykkninsmiddel på apoteket som jeg ikke husker hva heter i farta, det ble redningen for oss når eldste gulpa opp mer enn hun fikk i seg

Skrevet

Bruk smekke på barnet. Dekk seng, sofa, vogn etc med håndkler og gulpekluter. Unngå å herje og skifte klær på barnet rett etter mating. Hold barnet oppreist en god stund, så maten får synke. Kjør vaskemaskin og vær tålmodig. Det er slitsomt, men ikke farlig så lenge barnet legger på seg normalt.

Husker med gru tilbake på jenta mi som gulpet og gulpet og gulpet. Verste perioden var nesten da hun ålte seg rundt på gulvet, gulp overalt. Og vi har nesten bare babybilder av henne med flekkete smekke på. Men en trøst er at det altså gir seg etterhvert.

Anonym poster: 6c5a4370723ca5c2129592d32ece7cd0

Gjest Dr. Grey
Skrevet

Har dessverre ingen gode tips, men sender deg en klapp på skulderen, vet veldig godt hvordan du har det! :)

Hvor gammel er hun? Min er snart 8 mnd, og jeg tørker fortsatt gulp dagen lang. Ble ikke bedre etter han bare vil ligge på magen heller... Også er det jo så digg når både middag og brødskiver kommer opp igjen! :D

Det er slitsomt, men det går over. Tenker på at man kunne hatt verre ting å bekymre seg for. :)

Klem til deg

Skrevet

Her gulper min snart 8 mnd gamle gutt mye igjen. Han ga seg en periode men kom igjen.

Skrevet

sønnnen min gulpa mye da han var liten, og nå gjør datra mi det også! :( Hu gulper konstant og jeg blir så frustrert!

Noen tips? Fikk ikke lov å amme, (sånn i tilfelle noen sku halshugge meg for at hu får mme). Har byttet typer, byttet grøt, gitt mindre osv men INGENTING hjelper :( Jeg stinker sikkert gukp bestandig :'(

Tips mottas med stor takknemlighet :)

Jepp!! To gulpeunger her. Går i ett og tørker opp gulp og oppkast overalt. Klærne mine og deres er smurt inn konstant! Har gitt opp og venter bare på bedre tider. De er 7 mnd.

Anonym poster: d95d2595f926c3563dec7a78915fe06c

Skrevet

Først og fremst vil jeg si at jeg føler med dere, dette er slitsomt for både deg og babyen din.

Har ingen gode råd, min sønn får medisin mot magesyre for å se om det hjelper (selv holder jeg en knapp på allergi mot melk). Da var alt annet, utenom allergitesting, utprøvd.

Krev å få en utredning av babyen din. Noter deg når han gulper, konsistensen på gulpet, hyppigheten osv. For de kommer garantert til å jatte om at det er overskuddet babyen gulper.

Lykke til! (og god bedring!)

Anonym poster: 3377c7a4871a696c97610e02b0087cc0

Skrevet

Reflux?

Anonym poster: b48caf379d0e102cb2679a04d0cbc3b9

Skrevet

Samme her med vår minste på litt over to mnd. Skifter sikkert både smekker og bodyer 5-8 ganger om dagen :( Bare på en halv time i stad var to smekker og bodyer kliss våte pga gulp. Han raper greit etter mat men det renner fortsatt ut. Blir lei av og vaske klærne hans hele tiden jeg faktisk. Går en maskin om dagen her så jeg skal få vaska og tørka smekker. har totalt femten smekker men det holder kun til to dager max..

Anonym poster: fc2a56cfe2f9812f7ec2bbe712c0a70f

Skrevet

Tusen takk for alle svar, så snille dere er :)

Jeg får prøve det fortykningsmiddelet og malt, så se.. kanskje jeg skal be om en utredning som dere sier. Men burde hu ikke hatt andre problemer i tillegg da?

Bare gulping liksom?

Skrevet

Og det er forresten ikke refluxen, den er testet ifm andre ting :) Men takk!

Skrevet

Har ingen gode tips, men vi hadde det akkurat på samme måte. Ingenting vi fikk gjort med det (var ikke reflux). Gulpa konstant fra 0-6 mnd. Gikk over når hun hadde passert året. Måtte vaske klær hver dag og putte de i tørketrommelen for at vi skulle slippe å gå rundt med nedgulpa klær. Brukte alltid håndkler, kluter og smekker over alt for å minimere klesskift og for å spare sofa o.l.

Anonym poster: 28418d5640923991067d1c592a697ab2

Skrevet

Eneste jeg kom til å tenke på... kanskje hn spiser veldig fort? Har du prøvd med tåteflasker som er beregna på litt mindre barn slik at maten går litt saktere inn? Min jente spiste veldig fort men fikk ikke gjort så mye med det da jeg amma... fikk råd om å forsøke å ta mange pauser med raping innimellom, men hun ble jo så sint når hun måtte ta pause i maten... Synes også jeg kan huske å ha hørt at ulike tåteflasker kan fungere ulikt, feks en type som gjør at det svelges mer luft (og det er da kanskje mer sannsynlig at hn gulper sammen med rapen også).

Anonym poster: 28418d5640923991067d1c592a697ab2

Skrevet

Er på min gulpebaby nr 2 her også. Heldigvis er ikke hun så ille som søstra, hun gulpet absolutt alt! Verste var da hun gulpet brødskive med makrell i tomat og jeg var sånn passe kvalm med lillesøster i magen :P fysj! Det begynte å avta når hun var rundt 10 mnd her. Nå er hun 17 mnd og kan ennå finne på å gulpe hvis hun får apoelsinjus eller noe med mye syre :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...