siljeas Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Jenten min på 3 1/2 har hatt kjempevondt på tungen sin i går og hele dag. vi trodde at det kanskje var siden hun hadde drukket kakao i går, og at den var litt for varm. men i dag var det bare værre, og hun har ikke spist noe. hun hadde ikke feber tidligere i dag. var på legevakten nå, og hun mente det var skarlagensfeber, pga bringebærtunge. men hun har ingen utslett! og "bare" 38.0 i feber. fått antibiotika, og beskjed om at hun kan gå i barnehagen i morgen. her kommer spørsmålet jeg har nemlig hørt at barn ikke skal i barnehagen på minst tre dager når de har fått dette. er det forskjellige former for skarlagensfeber, altså mildere former? er det det datteren min har fått? og hva med barnehagen? bør jeg bare holde henne hjemme i morgen? har googlet litt, og dette ble jeg bare mer usikker av noen som har barn som har hatt dette og kan dele litt erfaringer? på forhånd takk
DaTuMa Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Så lenge hun har feber så må du jo ha henne hjemme uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå