Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Eksempel på situasjon: han skal legge seg. Mye surr og rot fordi det er lyst og han ikke er trøtt ( jeg ser han er sliten). Mye roping, lokking på hunden, prating osv. Han roper meg inn, må vise meg noe. Jeg sier dette er siste gang og går inn. Når jeg kommer inn er det ingenting å vise. Jeg ber han kutte ut. Han begynner da å le av meg. Jeg ber han kutte ut. Sier jeg er sliten og ikke orker at han skal tulle så mye.. han ler sånn hånlig av meg. Jeg aner ikne hva jeg skal si, så står bare å ser på han. Jeg ber han til slutt være stille, det er natta. Men hva skal jeg si? Normalt vilme jeg sagt til han at om han ikke slutter må han sitte i stolen til han kan oppføre meg ( har en time out stol i stua) men kan jo ikke gjøre det når han er i senga, driver å pusser tennene eller lignende, for da oppnår han målet sitt: å få drøyd tida. What to do?? Ble mildt sagt sjokkert over den latteren hans. Likte ikke det! Var akkurat som om han skjønte at jeg ikke hadde noe å si på det.. Anonym poster: 4c808e61203c33fa41d22056efb845b0
La vita è bella <3 Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har vært på kurs. Hehe.. Ikke for egne barn, men det er absolutt nyttig hjemme hos meg! Så da er tipsene å ikke fokusere på det negative, men det positive. Ikke bruke ord som "ikke" eller "nei". Ikke bruke "hvis du ikke ___ så ___", men heller noe "når du ___ så ___". Et eksempel (vet ikke om det funker eller noe, men et eksempel på hva jeg mener): Istedet for å bruke "Ikke gjør sånn, da blir mamma sliten" så kan man si "når du legger deg ned og sover, så blir mamma glad". Bruk positive ord, vær rolig i stemmen, men samtidig bestemt. Om du koker innvendig, så ikke la han se det. Han bør ikke få "vinne" slike kamper. Det er verd et forsøk, men man klarer ikke snu om sånn på dagen, man trenger å øve seg, selv om det er hjemme og med egne barn. Det var noen tips, ihvertall! Lykke til!
Tarssan Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Hva med å overse? Ikke si noe, ikke gå inn osv. Da er det kanskje ikke noe gøy lenger..
Gjest yrild Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Jeg sier når han går og legger seg at han må sove. Hvs han styrer og roper går jeg inn en gang sier at han må sove og at jeg ikke kommer inn igjen, men at jeg er der og passer på ham. Så overser jeg alt. Han blir relativt fort lei av sirkus når han ikke får noen respons :-) kommer han ut geleider jeg han alvorlig og litt kjedelig tilbake til sengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå