Gå til innhold

Falske bekymringsmeld til bv. Erfaring rundt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står i en situasjon hvor en har sendt inn bekymringsmeld på grunnlag av noe denne personen ikke kan vite da personen ikke har noen gang hvert på besøk hos oss.

i denne bekymringen står det at

-jeg som mor skal ha kjørt ulovlig gravemaskin i min egen hage med barna løpende rundt den mens jeg drev. Og at man trenger sertifikat for å kjøre denne. Vell sannheten er at ja jeg har hatt gravemaskin her, men mamma sto ved siden av eldste gutten når gravemaskinen kom hit. Og den var så liten så kunne fint bruke den.

- står at vi lar barna våre løpe rundt i hagen alene uten oppsyn. Dette er heller ikke sant, Vi er alltid med ut da vi ønsker å kunne se og høre hvor de er.

- Står at vi renoverer barnerom og lar barna sove i støvet. Heller ikke sant. Barna sov på madrasser inne hos oss eller i vår seng.

-Står at vi har for mye støv i huset. Vi vasker tak og vegger 4 ganger i året. resten 2 ganger i uka.

-vi begge foreldrene blir omtalt som psykisk ustabile. Personen er bil mekaniker og kan jo ikke uttale seg. Vi er friske for alle andre men ikke denne personen.

- Vi får mot oss at vi spiser kun fet mat. Vi spiser variert og bra. Dette kan bekreftes fra bhg og familie,venner.

Denne personen har aldri hvert på besøk hos oss. Er en person Som vi ikke prater med eller omgås.

Vi føler oss tråkket på og såret.

Jeg lurer derfor på hva som man får gjort når man blir meldt for usaklige ting. ??

Anonym poster: d2abecfd892cdd49545e071aa30ec287

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnevernet gjør en undersøkelse, og dersom det ikke er noe hold i anklagene så henlegges saken raskt.

Anonym poster: f11515426e895e9959c17d2977168cfa

Skrevet

Hvis du vet hvem som har sendt bekymringsmeldingen ville jeg umiddelbart anmeldt for æreskrenkelse.

Hvis denne personen finner på mer tull vil det allerede være registrert hos politiet og de kan ta en prat med vedkommende.

Anonym poster: 8b5493d124840b254e36a62f3d7aa9b4

Skrevet

Vi ble meldt på falskt grunnlag. En telefonsamtale og så var det løst. Ikke noe problem om man faktisk har rent mel i posen.

Anonym poster: e81637d54060c8e17ffcbf1dfd5038cd

Skrevet

Vi har rent mel i posen og bv har undersøkt oss.

Men tenker jo at man bør ikke melde ting i hytt og pine som er gjort her bare for hevn, å være slem eller hva det nå enn skulle være.

Skrevet

Jeg var i samme situasjon for over ett år isden der en dame som bodde i samme blokk som meg sendte inn begymringsmelding med grove anklagelser, og ingen av dem stemte. Vi ble undersøkt og la fram alt av bevis på det motsatte og så ble saken henlagt, tror det beste er å glemme det

Anonym poster: d6ac8ca1695eb937eae897d2ab704c5a

Skrevet

Vi har rent mel i posen og bv har undersøkt oss.

Men tenker jo at man bør ikke melde ting i hytt og pine som er gjort her bare for hevn, å være slem eller hva det nå enn skulle være.

Helt klart!

Anonym poster: e81637d54060c8e17ffcbf1dfd5038cd

Skrevet

Hvordan vet du at det er denne personen som har meldt da?

Anonym poster: 278b23701ba5e58c23fb1e82ff1f10fd

Skrevet

Vi ble også meldt med en falsk anklage, bekymringsmelding rundt rus og husbråk.... Vel, det var så langt fra sannheten som du kan komme, vi var på et møte hos bv, og de en tur hjemme hos oss, og med bare skryt fra bhg, helsestasjon, lege og forsåvidt bv selv, ble saken henlagt. :) Så lenge man vet at det ikke er noe å finne, trenger du ikke være bekymret. :) De gjør bare jobben sin, og driver ikke og stjeler unger, selv om mange tydeligvis påstår det.... :)

Anonym poster: 00dbadedba08e0004887594900d198c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...