Gå til innhold

Vasking av goretex-sko i maskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, gutten vår hadde et lite uhell, og optimistisk som jeg var satte jeg skoene i skotørkeren før jeg ble minnet på at når barna blir store lukter jo urin en del... :P Det er snakk om Viking goretex sko.

Jeg har derfor kastet dem i maskinen til en 30 graders finvask. Men jeg lurer på om noen her vet om man kan sentrifugere dem på laveste omdreining (700 sykler)?Da har jeg i så fall et håp om å få dem tørre til i morgen... Er det noen her som har sentrifugert skoene uten at de ble ødelagt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjørt mine egne goretexsko i vaskemaskinen etter et seriøst gjørmeuhell. Satte ned sentrifugen til 500 etter hurtigvask på 40 grader. Deretter la jeg dem opp ned på badegulvet med varmekablene på - vips tørre og fine som nye dagen etter.

Skrevet (endret)

Takk for svar! :) Da satser jeg på å kjøre dem på 700 sentrifugering når vasken er ferdig (satte den på uten sentrifugering i sted for å være sikker ;)) og håper det holder. :) Vi investerte i skotørker her forleden, så hvis jeg får sentrifugert dem bør det gå greit å få dem tørre. :)

Endret av minni75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...