Cruella De Vil Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Hei, gutten vår hadde et lite uhell, og optimistisk som jeg var satte jeg skoene i skotørkeren før jeg ble minnet på at når barna blir store lukter jo urin en del... Det er snakk om Viking goretex sko. Jeg har derfor kastet dem i maskinen til en 30 graders finvask. Men jeg lurer på om noen her vet om man kan sentrifugere dem på laveste omdreining (700 sykler)?Da har jeg i så fall et håp om å få dem tørre til i morgen... Er det noen her som har sentrifugert skoene uten at de ble ødelagt?
Poetika med K Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har kjørt mine egne goretexsko i vaskemaskinen etter et seriøst gjørmeuhell. Satte ned sentrifugen til 500 etter hurtigvask på 40 grader. Deretter la jeg dem opp ned på badegulvet med varmekablene på - vips tørre og fine som nye dagen etter.
Cruella De Vil Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Takk for svar! Da satser jeg på å kjøre dem på 700 sentrifugering når vasken er ferdig (satte den på uten sentrifugering i sted for å være sikker ) og håper det holder. Vi investerte i skotørker her forleden, så hvis jeg får sentrifugert dem bør det gå greit å få dem tørre. Endret 9. juni 2013 av minni75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå