Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Møkklei... rett og slett. Slik jeg skrev forrige gang er det et par jenter som kommer bort til oss og vil "klappe grisen". Til tross for irettesetting i flere måneder har det ikke blitt noe bedre. De løper etter, drar etter halen og prøver å løfte grisen til han får helt panikk. Det ender med skriking og gråting fra ham hver eneste gang. I dag tok det hele kaka. jeg hører plutselig et redselshyl fra hagen der grisen er å leker. De to jentene har tatt med seg et par venniner og kommet inn i hagen uten lov! De har altså hoppet over gjerde, løper etter grisen så han får helt panikk. Jeg løp ute og ropte at de godt kan klappe, men at de SKAL spørre før de går inni hagen og at de MÅ høre på reglene. Til svar fikk jeg "men vi skal klappe grisen nå"... Herre sier jeg bare! Grisen kommer løpende inn og tror dere jammen ikke de prøver å komme seg inn de også. Jeg sier hade bra og lukker døren. Faen! Vi prøver så hardt å få ham til å ikke bli redd for besøk, men de ødelegger jo alt. Og de hersens foreldrene bare sendrer over ungene uten at vi engang har hilst på dem, vi har ikke barn og de regner m,ed at vi skal underholde dem fordi vi har gris. Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh Anonym poster: 86912e94cb2b2819d9dce9e26bf3651a
MammantilNurket Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Husker det forrige innlegget ditt. Jeg ville satt ned foten og gitt beskjed om at de IKKE får nærme seg grisen eller hagen din. Nå er det på tide å bli sinna!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Husker innlegget ditt! Du MÅ si fra til foreldrene tydelig, eventuelt la mannen din gjøre det. De har jo ikke oppdragelse og driver ubevisst med dyreplageri. Dette er viktig at de blir klar over. Anonym poster: 9cecc128d83e3e10f14577786edfe6ae
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Si til foreldrene at neste gang ungene tar seg ulovlig inn i hagen og plager grisen ringer dere politiet, da blir det automatisk sendt melding til barnevernet. Og til dere som sier det er en bagatell, dere hadde vel ikke latt "fremmede" unger få lov til å leke inne hos dere med dere dyr og ting. Man har faktisk ikke lov til å ta seg inn på andres eiendom. Anonym poster: 3cf6056c2f6199c995799d00207c815b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Anmeld dem. Seriøst. Anonym poster: 7d5b8d8b4bbebed570898adecbb9d75b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Vet hvilken oppgang foreldrene bor i, men har aldri sett ansiktene deres personlig. Vet ikke hva de eller jentene heter. Hvordan skal jeg gjøre det? Burde jeg spørre jentene om navnene deres også gå bort å snakke med foreldrene? Hvordan bør jeg strate samtalen? Tusen takk for hjelp! HI Anonym poster: 86912e94cb2b2819d9dce9e26bf3651a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Spyl ungene med hageslangen, så garanterer jeg at du finner ut hvem foreldrene er Du kan jo vanne hagen din akkurat når det passer deg. Anonym poster: 3cf6056c2f6199c995799d00207c815b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Vet hvilken oppgang foreldrene bor i, men har aldri sett ansiktene deres personlig. Vet ikke hva de eller jentene heter. Hvordan skal jeg gjøre det? Burde jeg spørre jentene om navnene deres også gå bort å snakke med foreldrene? Hvordan bør jeg strate samtalen? Tusen takk for hjelp! HI Anonym poster: 86912e94cb2b2819d9dce9e26bf3651a "Og de hersens foreldrene bare sendrer over ungene uten at vi engang har hilst på dem....." Hvordan vet du det når du ikke engang vet hvem foreldrene er? Anonym poster: 0d43d19e41ff141dbb658d6b8e39155f
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Men kjære vene, du må jo beskytte dyret ditt! Når drittunger plager ham gjentatte ganger, så kjeppjager du dem ut av hagen, ikke si at de "godt kan klappe, men må følge reglene". Stakkars gris Anonym poster: 2c540c4b3fbafa86db8371411c50f65e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. juni 2013 #10 Skrevet 9. juni 2013 Du må jo bli sinna! Jag dem vekk og kom med en del velvalgte gloser. Hører de ikke, fjerner du dem fysisk, alternativt kontakter politiet- eller iallefall truer med dem. Det de driver med er jo dyreplageri!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #11 Skrevet 9. juni 2013 Om noen hadde sendt ungene sine inn i hagen mnin for å klappe hunden min UTEN å ha spurt meg om lov først så skulle jammen ta meg både foreldre og unger fått høre det. Ærligtalt, grisen din fortjener trygghet. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagd lapper skrevet noe sånt som... Kjære naboer/foreldre Vi bor i nr. sammen med (navnet på grisen), som er en gris. Desverre har vi vært plaget av unger som kommer over til oss uten tillatelse fra oss og rett og slett plager grisen vår. Den blir jaget, dratt i halen og løftet på til tross for at den helt tydelig hyler og på den måten forteller at den er redd og ikke vil dette. Vinnar gjentatte ganger forsøkt å snakke med barna om at dem ikke får lov til dette. Barna er frekke mot oss og FORLANGER å være sammen med den. Nå er det nok! Neste gang dere sender barna over vil barna bli kjeppjaget herfra. Dem er IKKE ønsket her før dem kan oppføre seg. Dvs. spørre om lov til å hilse på og gjør det på den måten dem blir instruert i. Grisen vår har pga. "angrepene" fra disse barna blitt engstelig av seg og derfor vil ingen få lov til å hilse på den før etter sommeren, kanskje. Det er viktig for oss og få grisen vår trygg igjen. Anonym poster: b5e7528e3e370e2c570e5dcff6b06074
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #12 Skrevet 9. juni 2013 Du må finne ut hvem foreldrene er og snakke med dem(kanskje noen naboer vet hvem de er) Det er ikke sikkert de vet hva ungene holder på med. Hvis ikke dette hjelper så forbyr du ungene å komme inn i din private hage og ditt eget hjem. Hjelper ikke det hadde jeg anmeldt. Anonym poster: ff3968e5f562ae2ca644986ac5bc2a23
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #13 Skrevet 9. juni 2013 Kommer under ingen omstendigheter til å la noen skade dyret, herre fred.. Men han skal bli sosialisert med barn, slik at vi slipper problemer. Når det gjelder foreldrene har jeg sett dem fra avstand og sett at de vinker barna bort til oss. Jeg hør også hørt dem rope "gå å lek med grisen" HI Anonym poster: 86912e94cb2b2819d9dce9e26bf3651a
Følelsesvims Skrevet 9. juni 2013 #14 Skrevet 9. juni 2013 Neste gang de prøver seg hadde jeg tatt dem for meg, og sagt at "NÅ skal vi gå og snakke med foreldrene deres, for nå har jeg sagt fra så mange ganger at dere må "sett inn passende her", og dere hører tydeligvis ikke etter. Dette er IKKE greit!" Så hadde jeg gått på døra til foreldrene deres, og snakket med dem der og da. Må da være måte på! Ikke nødvendigvis vært veldig sinna når du snakker med foreldrene, er ikke sikkert at de aner noe om hva som foregår, bare sagt det som det er, og lagt ned noen grunnregler.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #15 Skrevet 9. juni 2013 JA, neste gang du ser disse jentene ber du dem om foreldrenes navn og adresse, eller enda bedre, du sier at nu skal de ta deg med hjem så du kan få snakke med disse foreldrene umiddelbart! Jeg ville sagt noe slikt som: Hei, Det har seg slik at datteren/døtrene deres til stadighet kommer på besøk til oss, på tross av at vi ikke har barn, fordi de ønsker å hilse på vårt kjæledyr, minigrisen... Det hadde i utgangspunktet vært hyggelig, men de er IKKE snill med den, og tar ikke imot beskjeder når deres dårlige oppførsel påpekes. Derfor ønsker jeg i utgangspunktet at de ikke skal komme på besøk flere ganger, og at håper dere kan sørge for dette. Anonym poster: 7cd54e4f918efa8efd3bf973d392ee02
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #16 Skrevet 9. juni 2013 Jævla drittunger! Og seriøst, for noen foreldre. De er vel sånne som ikke gidder å være sammen med sine egne unger og tenker at du og grisen kan være barnevakt. Nei nå må du sette deg i respekt hos både ungene og foreldrene! Dyreplageri er det verste jeg vet om. Jeg hadde faktisk nekta de å komme i hagen for alltid. Grisen kan sosialisere seg med snille barn i stedet! Anonym poster: 22be017ed6de7173ea0ba19a2f788492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå