Gå til innhold

Jeg må bare si...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nevnes i tråden ang hun som vil ha barnet på deltid at alle andre "får til" hennes barn men ikke hun selv, og da settes det spørsmålstegn ved hennes evne som mor.

Vel, jeg har to barn som virkelig er utfordrende, og til tider umulig å snakke til fordi de bare ikke hører etter. MEN alle andre snakker om hvor greie barn jeg har, nettopp fordi de oppfører seg hos andre. Det har ingenting med at de oppdrar mine barn, men de har lært hjemme at når man er på besøk følger man deres regler.

Jeg vil tro det er veldig vanlig at barn kverulerer og tester sine foreldre i større grad enn hva de gjør med andre voksne de ikke er like trygg på. Er ikke dette helt normalt?

Anonym poster: 1316a690714f3a3d4c77e066d2c3a3b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke egentlig. Tror det er noen foreldre som bare "ikke er så flinke" jeg. Og det merker ungene, og utagerer, fordi de får lov. Ser jo det på disse nanny programmene. Det er masse mødre spesielt der som rett og slett ikke greier håndtere sine egne barn uten veiledning. Ungene merker raskt hvem de trenger høre på og hvilke de ikke trenger høre på fordi det uansett ikke skjer noe ved å ikke høre på dem.

Anonym poster: b891eb673f8e12f26bc7bb754e06bf0e

Skrevet

"Jeg vil tro det er veldig vanlig at barn kverulerer og tester sine foreldre i større grad enn hva de gjør med andre voksne de ikke er like trygg på. Er ikke dette helt normalt?"

Jo, det er helt normalt. Det er i hjemmet barna tester grenser. Når de tester grenser mot fremmede/ andre voksne derimot, det er da dårlig oppdragelse kommer til syne.

Anonym poster: 9922dd4ec832ef2f0f81f3d127815205

Skrevet

Så og si alle jeg kjenner har barn som er snille og veloppdragne hos andre, men som kan være noen små monster hjemme og når foreldrene er tilstede. Det er ganske normal og vanlig oppførsel hos barn ;)

Anonym poster: b3f76cbe5c27c6a05a9f123bb2be1a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...