Gå til innhold

Hvordan løse dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde vi besøk av en nabogutt som er like gammel som vår yngste, 5 år. Han hadde fått lov til å komme litt inn på rommet til vår eldste som er 9 år og der hadde han funnet en liten leke som han spurte om han kunne få. Det sa vår eldste nei til.

Ikke lenge etterpå dro plutselig gutten. Tenkte ikke noe mer over det før eldste plutselig kom og påsto at nabogutten har stjålet leken. Han hadde ikke sett at han gjorde det, men han fant ikke leken noen steder. Han er jo lei seg siden dette er en leke han liker godt og så er det jo trist hvis det er tilfelle at nabogutten faktisk har stjålet den.

Jeg synes dette er vanskelig, for vi har jo ingen bevis på at han har gjort det. Likevel synes jeg det er rart at akkurat den leken plutselig skulle forsvinne og at gutten fikk hastverk med å komme seg hjem.

Det jeg tenker litt på er at jeg ikke synes det er noe særlig å ha besøk av noen som kanskje stjeler, men så var det jo dette med bevis da...

Hvordan ville dere løst dette?

Anonym poster: f57350bcb6f9f5562a4ae8d17153127a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringt foreldrene og spurt om leken. Har opplevd samme selv. Han har kanskje sagt hjemme at han har fått den så si ifra fort :)

Skjønner frustrasjonen veldig!

Skrevet

Hadde gått bort til foreldrene og spurt om gutten hadde fått med seg leken hjem. At han hadde spurt om å få den og kanskje ikke forstått at han ikke fikk lov.

Skrevet

Jeg ville spurt foreldrene, med et lite, lurt, skrått smil:

"Hei! kan det tenkes at gutten deres fikk med seg en ekstra leke hjem i går da han var her...? Hehe, det var visst en han syns var skikkelig fin, og så var den ikke å finne etter at han plutselig dro.. Ikke som noen anklage altså, men vet jo at fine ting kan friste, og plutselig finne sin vei opp i lomma! :-) Gutten vår er så glad i nettopp denne, skjønner du."

Anonym poster: ddcf4c10b82fef9ac825557fe449f1ff

Skrevet

Det skal jeg jammen meg gjøre:) Takk for tipsene!:)

HI

Anonym poster: f57350bcb6f9f5562a4ae8d17153127a

Skrevet

Hvordan gikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...