Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Ikke helt plutselig, for i fjor vår merket jeg symptomeri lett grad. I år derimot, har pollenallergien virkelig blomstret opp. Jeg våkner som en levende død, nesen er tett OG renner, hodet er tungt, øyelokkene klør, og jeg er så INDERLIG, inderlig trøtt. Klarer ikke å fungere normalt. Kjennes litt som en lett variant av influensa, men mye, mye mer sliten:-/ Mannen min tar allergitabletter, Certizin, så tok en i går og en i dag. Nesesymptomene kjennes bedre i dag. Kan jeg forvente at trøttheten også går over etter hvert, eller er ikke disse tablettene laget for å lindre det symptomet ? Anonym poster: 60b8b6c02ed7545afba9c3e827050223
valkyrien Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har aldri opplevd eller hørt om at allergitabletter hjelper mot tretthet. Derimot blir man trett av mange slags allergimedisiner.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Men rent logisk, hvis trøttheten kommer av dårlig oksygentilførsel og dårlig søvnkvalitet på grunn av allergien, vil det kunne hjelpe når man får et bra regime med allergimedisin. De fleste opplever å bli trette av allergimedisiner,men mange synes også denne bivirkninger blir mildere/går over etter hvert ved regelmessig bruk. Uansett synes jeg du burde ta dette opp med legen din, det skal ikke være nødvendig å gå rundt å slite sånn uten å prøve noen medisiner. I år er det også ekstra mye pollen, som kan forklare hvorfor du reagerer sterkere, men det er heller ikke uvanlig at allergier utvikler seg og blir verre. Dessverre men den kan også bli bedre igjen etter det Prøv å skyll nesa med neshorn, dusj hver kveld så du ikke ligger i pollentøy og pollenhår og alt det der. Støvsug ofte og skaff pollenfilter til soveromsvinduet. God bedring
geitemarken Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Tretthet er et fremtredende symptom ved allergi. Hvordan medisinen virker er individuelt. Mange av medisinene har nettopp tretthet som bivirkning. Jeg blir trett av cetirizine, men mange blir ikke det. Det man må huske på er å begynne med medisin i god tid, før man selv merker symptomer på allergi. Da får man optimal virkning av medisinene. Ofte må man bruke antihistaminer fast i nese (spray) og øyne (dråper) og legge til kortison spray og dråper i ekstra belastende perioder. Kortisontabletter kan brukes i korte perioder ved ekstra belastende perioder. For min del har jeg ikke funnet noe enda som tar trettheten, men ei på jobben min bruker ranitidin og hun er ikke trett mer. Den tenkte jeg at jeg skulle prøve. Ellers må jeg bruke solbriller gjennom hele sommeren, sol eller ikke sol. Jeg må dusje pollen ut av håret hver kveld. Mannen må dusje med en gang han er ferdig med plenklipp. Vi sover sjeldent med vindu åpent, vi sjokklufter sent på kvelden. Det siste vi har gjort er å instalere ventilasjonsannlegg i huset med pollen filter. Pollenfilter i bil er også lurt. Vi tenker også på hvor vi legger ferien, og da er det best ved kysten, aller best på havet. Teltferie i skogen er helt utelukket. Ikke tørk klær ute. Jeg er svært plaget av pollen allergi og har vært det siden jeg var barn. Har forsøkt immuisering, men jeg er så allergisk at jeg rett og slett ikke tåler det. Så her er jeg bomull i hodet fra mai til august. Jeg takler tett i nese og løpende øyne ganske greit, men trettheten er bare et sant mareritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå