ms.Pond Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Hva kan dette være? Har aldri sett det før, røde flekker og røde prikker, i ganen og videre bakover mot drøvelen. Det er full nekt mot mat og drikke samt periodevis mye sutring og fingre i munnen, med mindre jeg gir paracet. Allmenntilstanden ellers er god. Feberen har ikke oversteget 38-tallet. Kjenner dere igjen dette?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Munn, fot og hånd sykdom? Vanlig, men kanskje litt mindre kjent sykdom blant barn. Har han prikker i hendene og under fotsålene også? Anonym poster: 74d5c9968f1a0a119ec074fcbef44992
ms.Pond Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2013 Nei ingenting noen andre steder på kroppen såvidt jeg kan se. Leste litt om munn, fot og hånd, men synes ikke det stemmer. Har ikke sett noen hvite blemmer heller, som også sto som symptom.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Kan jo være halsbetennelse da - forårsaket av virus. Anonym poster: 74d5c9968f1a0a119ec074fcbef44992
ms.Pond Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2013 Glemte å nevne at han sikler endel. Men det kan vel komme av at han går mye med munnen åpen og at det er vondt å svelge. Trodde først det var nye tenner på gang, men det rimte ikke helt det heller, og ser jo det nå også med utslettet. Søker på google, men finner faktisk ingenting om det. Merkelig. Halsbetennelse er absolutt en mulighet, men tidligere erfaring med det har vært hvitt belegg og røde, hovne mandler. Men det finnes sikkert flere typer.
Gjest yrild Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Første utslaget av munnherpes er sånn (den som man senere får på leppa). Skitvondt tror jeg så ikke rart om det blir full matnekt. Gi kald yogurt :-)
ms.Pond Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2013 Første utslaget av munnherpes er sånn (den som man senere får på leppa). Skitvondt tror jeg så ikke rart om det blir full matnekt. Gi kald yogurt :-) Ja jeg er litt redd for at det kan være noe sånt. Vi får se. Hvite små blemmer baki svelget også ser jeg. Yoghurt er det eneste som går ned i dag Takk og pris for at jeg husket å kjøpe det før helgen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå