Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Lillegullet har godt sovehjerte, men sliter med å sovne på kvelden. Vrir seg, armer og bein går i alle retninger, urolig. Hun sover hele natta og skriker ikke på kvelden, hun bare får ikke sove. Gnir seg i øyne og er stuptrøtt, men urolig i kroppen. De siste kveldene begynte jeg å legge henne i min seng og la henne vri seg litt og grynte og kaste på armer og bein, med nattlampe på. Hun verken skriker eller gråter, og sovner etter et kvarter-tjue minutter. Tar jeg henne ut i stua så blir det bare morsomt og da får hun ihvertfall ikke sove. Er det greit å gjøre det slik og la henne ligge litt og finne søvnen selv? Når hun er mett, har tørr bleie og ikke skriker? Dette er barn nr 3, så ingen uerfaren mor her, men de to andre tok smokk og sovna 1 minutt etter at man har stappet smokken i munnen på dem. Så det her er ny situasjon for meg siden lillejenta nekter å ta smokk. Anonym poster: cde6f5656a0b5c8efef3ab04d69396a1
Nullstress;) Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Jeg hadde latt henne ligge. Hun finner jo roen ingen er like, så hun trenger nok bare litt mer tid enn de andre
Ikkenonick Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Så lenge hun ikke gråter og bare "vaser" litt ser jeg ikke noe problem med det. Jeg gjør det selv jeg, ligger og vrir meg et kvarter/tjue minutter før jeg sovner, og ungene gjør det samme.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Siden ungen ikke gråter ville jeg latt h*n ligge i egen seng for å finne roen og sovne. Barn sier jo stort sett greit ifra dersom det ikke kjennes bra Anonym poster: 03688537fc0e4ad48c6ecb171fb7ee25
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 La barnet finne søvnen i egen seng, og bare la h*n ligge så lenge det ikke er gråt å høre. Anonym poster: ff84838375d5670df48ba8c74357bf2b
3 er nok! Skrevet 8. juni 2013 #6 Skrevet 8. juni 2013 Jeg ser heller ikke problemet med å la barnet ligge i egen seng for å finne roen så lenge barnet ikke skriker. Jeg ville absolutt ikke latt barnet henne seg til å legge seg i min seng, for da kan barnet fort begynne å skrike når man forsøker å legge det i egen seng senere. Du er forresten heldig som har ett barn som ikke skriker om kvelden selvom hun sliter med å finne søvnen. Både jeg og barna gjør forresten det samme, bruker sikkert en halvtime i senga og vrir og vender på oss før vi sovner. Bortsett fra han ene da, som bare skriker...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Da har jeg andre barn enn deg. Han yngste sovner veldig fort og greit på bare 10-15 min (jeg har i alle fall alltid trodd at det var fort og greit) mens hun eldste bruker mye lenger tid før hun sovner, og hun har alltid brukt litt tid på å sovne. La ungen finne roen selv i sin egen seng uten å forstyrre for mye. Du gjør henne bare en bjørnetjeneste ved å ta henne inn i din seng Anonym poster: 482be5d19d00cff734b8f7a7b9f56eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå