Gå til innhold

Kjempe stor baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt sånn fascinert her inne .. syns alt er så dramatisk!!

Hvis det er snakk om at babyen er estimert til å være 4 kg til termin, så er jo dette en "megastor" baby, som man ikke skjønner hvordan man skal få ut osv..

For det første.. estimering er kun en estimering..

og for det andre.. 4 kg er da vel ikke fryktelig stort?!

Du skal jo presse ut en baby uansett om den er 3 eller 4 kg, og tror da det har fint lite å si med noen ekstra hundre gram..

Kunne vel heller fortstått det om det var snakk om hodeomkrets.. den har jo mye mer å si!

Overdramatiske damer ass.

Anonym poster: 00821c23758a0fddec27c518b4583988

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg synes at en baby på 5 kilo er stort å skulle presse ut når bekkenløsning gjør meg invalid. Sorry da, det må jo være lov å spørre?

Skrevet

Ja, jeg synes at en baby på 5 kilo er stort å skulle presse ut når bekkenløsning gjør meg invalid. Sorry da, det må jo være lov å spørre?

Må være lov å spørre? Hva da?

Om du har skrevet et innlegg om det her inne, så var det egentlig ikke mynta på deg..

Bare ser ofte overskrifter om det, og når jeg leser innlegget så er det sjelden jeg blir sjokkert over "den digre" babyen de så fint venter......

Og kan godt være enig i at babyer på 5 kg og oppover er store..

Men syns IKKE en baby på 4,1 kg er spesielt stort...

hi

Skrevet

Har vel kanskje også noe med at her inne kan man lese skrekkhistoriene med revning fra A tilÅ, haste/katastrofesnitt og komplikasjoner/senskader for både mor og barn.

Skjønner godt at folk blir redde og bekymret jeg. Her hadde jeg motsatt problem med for lite barn i magen og bekymret meg for om det var noe galt med han, noe det heldigvis ikke var.

Estimering er kun en pekepinn på hvor stort barnet blir, men det er jo heller ikke så ofte de bommer med f.eks en kg. Er barnet estimert til over 4.5 kg så skjønner jeg utrolig godt at det blir mange tanker i hodet.

Skrevet

Har vel kanskje også noe med at her inne kan man lese skrekkhistoriene med revning fra A tilÅ, haste/katastrofesnitt og komplikasjoner/senskader for både mor og barn.

Skjønner godt at folk blir redde og bekymret jeg. Her hadde jeg motsatt problem med for lite barn i magen og bekymret meg for om det var noe galt med han, noe det heldigvis ikke var.

Estimering er kun en pekepinn på hvor stort barnet blir, men det er jo heller ikke så ofte de bommer med f.eks en kg. Er barnet estimert til over 4.5 kg så skjønner jeg utrolig godt at det blir mange tanker i hodet.

Ok.. det skjønner ikke jeg :)

Men hadde jeg fått beskjed om at jeg skulle føde en unge med 43 cm i diameter på hodet..

DA .. hadde jeg vel begynt å grine!

hi

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg har skrevet om det. Men om det ikke var til meg, så greit

Jeg er ikke redd for hodet, jeg er mer redd for at de må brekke en skulder for at han skal komme ut...

Skrevet

Min erfaring er at estimeringen veldig sjeldent stemmer...

Anonym poster: ac65dd29669017bbcb5d1ed8ffb07015

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...