Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det finnes i Oslo jeg? Hjemme i perm med lille frøkna, og vi begge tørner hvis vi ikke kommer oss ut om dagene:) Hadde vært fint med litt flere sånne tilbud, kjenner ikke så mange her i fra før heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Bor også i Oslo. Mannen har vært hjemme ca 8 mnd med hvert av barna. Med første hadde han heldigvis en kompis som hadde permisjon samtidig og med andre hadde han 2-3 kompiser som hadde perm samtidig. Hvis du er litt tøff kan du jo henge deg på din kones barselgruppe, de er ikke reservert for kun mødre.

Anonym poster: 9c38b36a4c7c38745386e322740cf43a

Skrevet

Hun er via facebook, ikke helsestasjon. De er en sånn egen liten click, så tror ikke jeg skal dra å blande meg der:p

Skrevet

Forstår hva du mener selv om jeg er dame. Synes barselprat dreier seg om sminke, slanking, konsistensen av det som er i bleia, hvilken unge er "flinkest" og tidligst ute med ditt og datt... Ingen prater tv, motor, fisketurer og sånt som jeg er interessert i...

Anonym poster: de7a8e7845cd9505bb5b8b19b100330f

Skrevet

Kanskje du burde opprette en gruppe for pappaer i perm?:) vet mannen min ville likt det, han synes det er litt urettferdig at det er så lett for oss damer å bli kjent og danne grupper. Så hvorfor ikke?:)

Anonym poster: e8977df6561306762ec011657fc696f4

Skrevet

Da jeg gikk i barselgruppe så var det både kvinner og menn som var der med babyene sine. Noen kom alene og noen kom sammen som par.

Veldig koselig at det ikke bare ble "kjærring-prat" ;)

Anonym poster: 8f86a75f4714d4b34a4895ad91e7ac17

Skrevet

Åpen barnehage kan jo prøve?

Barnet er kanskje litt liten,men du kommer deg hvertfall ut av huset og får sbakket med andre voksne.

• 2 uker senere...
Skrevet

Godt forslag, kan prøve det med åpen barnehage:) Hun er 11 mnd men pga storesøsteren elsker hun å leke med større barn, har dessuten en barnehage utfor terrassen som hun ser lengselsfullt på.

Gruppe? Ja kanskje det, er jo verdt forsøket:)

Skrevet

Syns det var en god ide å gå i åpen barnehage og kontakte de ander pappaene der/heng opp lapp og dra i gang din egen barselgruppe.

Skrevet

I hear you!

Har ikkje hatt ei fungerande barselgruppe, og eg kan bli gal av ein heil dag utan vaksenkontakt. Sjølv om perm er koseleg til tider var det ei stor glede å byrje i jobb att. No er neste glede å sjå fram til barnehagestart, barn treng kontakt med barn. Kanskje helsestasjonen har fedregrupper (etter mi meining den einaste gode ideen til Audun Lysbakken)?

I neste permisjon skal eg vere langt meir aktiv med å finne likesinna, slik at eg ikkje blir isolert. Forrige gong gikk dagane vel langsomt.

Skrevet

Her møttes pappaene da vi mødrene i barselgruppen startet å jobbe igjen. Vi startet på jobb på omtrent samme tid. Har konen din vært i en fungerende barselgruppe, er det noen andre pappaer der i perm nå?

Anonymous poster hash: 0c89b...71b

Skrevet

Gå på babysang, vil alltid være et par pappaer der som finner tonen og møtes for trilleturer

Anonymous poster hash: 0c89b...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...