Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Jeg kjenner på en forventning om at jeg skal finne på ting og reise bort hele tiden.. Denne helgen hadde jeg ingen konkrete planer, og så frem til en avslappende helg hjemme med mine 3 små barn.. Vi har stort hus, veranda og stor hage.. Jeg synes det er koselig å bare være hjemme, leke og slappe av.. Skjønner ikke hvorfor folk skal komme med kommentarer som "åja, dere kan jo ta en tur til en gård da? ta de med på leke land! Hva skal dere finne på da`? åh, skal dere bare være hjemme... Er det så farlig å "bare være hjemme"? Skal sies at vi finner på mye med barna altså.. men jeg synes ikke at man trenger å gjøre ting støtt og stadig.. er vel deilig for barna å ha en helg hjemme etter en uke med lange dager i bhg/skole... Anonym poster: ed0ad40b992d02e39f056bbc000ce118
magica fra tryll Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Vi elsker å være hjemme:) De helgene uten en eneste plan er utvilsomt de beste. Bare være her og nå, rusle rundt og kooose seg i hagen.
Poteto Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Syns det er fint å bare være hjemme jenta liker det godt og, selv om hun og elsker lekeland,turer ol. Er sjelden vi er på noen utflukt i helgene.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Å være hjemme er det beste som finnes! Ulempen er at vi ser alt vi skulle gjort Med fritidsaktiviteter for begge ungene og en mann som jobber mye borte, så er helgene uten planer, hellige! Da sover vi lenge, spiser frokost på terrassen, soler oss mens ungene hopper trampoline....helt nydelig
ung.mor.89 Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Syns det er godt med slike helger. Det skjer mye og tror barna har godt av helger hvor det ikke skjer noe hele tiden. De må også få tid til å være litt frie uten planer.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Min 2-åring kjeder seg og blir sutrete om vi bare er hjemme en hel dag... Men han går ikke i barnehagen enda, så det blir sikkert annerledes. Han er jo masse hjemme selv om vi nesten aldri er hjemme en hel dag. Anonym poster: bb1d29ce24bf38bc6f6fc69555eb09dd
Gjest Thunder Road Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Vi prøver å være "bare hjemme" hver helg vi Både jeg og barna synes det er så koselig Skjønner ikke de som frivillig har planer hver eneste helg :-S
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Nei, er ikke så farlig Her har vi endelig begynt å komme oss rundt igjen ( jeg og barna) så her går det i kvalitetstid med familien min. Noe som ikke har vært på noen år nå! Så denne helgen er det bursdag, neste helg skal jeg i selskap, neste der igjen skal jeg og ungene på biltur og sove hos søsteren min :-) Er godt å endelig gjlre litt igken :-) Anonym poster: 34ae1d671aae29ad07375da4d1373e4e
Ooops I did it AGAIN Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Vi har også venner som alltid finner på greier i helgene. Ungene er fulle dager i barnehage hele uka, og når helgen kommer er den fyllt opp av lekeland, badeland, åpen gård, diverse kulturarrangement. Vi liker å være hjemme i rolige omgivelser for å være sammen som familie. Selvsagt finner vi på ting innimellom, men det er slett ikke hver helg. Hverdagene er travle nok, vi ikke skal gjøre frihelgene om til stress også...
Fae Skrevet 9. juni 2013 #11 Skrevet 9. juni 2013 Jeg synes det er helt tipp topp å bare være hjemme i helgene jeg. Det hender jo at vi går på badeland dersom været er veldig dårlig, men med unger i nabolaget, stor plen utenfor, trampoline, sykler etc skal det godt gjøres å være lat. Noen ganger det er skikkelig drittvær kan jeg fint spille mario kart med gutten, eneste som er dumt er at han er blitt mye bedre, så da er det ikke lenger gitt at jeg vinner
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. juni 2013 #12 Skrevet 9. juni 2013 Ofte er det akkurat det barna ønsker seg også, være hjemme og ha tid og ro til alt de ikke rekker ellers i en travel hverdag.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #13 Skrevet 9. juni 2013 Vi bor i et stort borettslag med suverene uteområder og lekeplasser. Fantastisk å "bare være hjemme", la barna leke og finne på ting selv. Da vår sønn begynte på skolen, møtte vi plutselig nabobarn som vi aldri hadde sett, fordi de alltid har hatt opplegg i helgene og fritiden. En av de "nye" barna hadde bodd i samme oppgang som oss i fem år uten at barna noen gang hadde møtt hverandre eller lekt sammen. Jeg synes det er rart. Slår et slag for å bare være hjemme. Anonym poster: 0aa10d8ef312977494aef1f7a6c4833c
Gjest yrild Skrevet 9. juni 2013 #14 Skrevet 9. juni 2013 Det er vel sjelden at barna har for lite å gjøre i løpet av uka, så jeg tror å være hjemme ofte kan være det beste, ihvertfall når dere har hus og hage å boltre seg i :-) Heldige er dere :-)
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 9. juni 2013 #15 Skrevet 9. juni 2013 Synes det er deilig å "bare være hjemme" vi, det synes faktisk ungene også. Synes det er unødvendig at ungene skal være vant til at dte skal skje noe hele tiden. Kjenner noen som har det sånn. De må finne på noe med ungene til enhver tid. Skaper bortskjemte og kravstore barn synes jeg. Det er greit å kjede seg litt hjemme i dag skal jeg og knekten rydde rommet hans. Kvitte oss med leker han ikke bruker, det kan bli en utfordring kjenner jeg For alle lekene er jo dyrebare, selv om han ikke har lekt med dem på kjempelenge...
Tigerpote Skrevet 9. juni 2013 #16 Skrevet 9. juni 2013 Jeg gleder meg veldig til vi skal bygge hus og får egen hage. Da skal vi være mye hjemme! Det er jo superdeilig. Her vi bor nå har vi altfor liten plass og trives generelt ikke, så derfor prøver vi å dra steder i helgene.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #17 Skrevet 9. juni 2013 Vi drar aldri på lekeland, og sjelden på ting som åpen gård osv. Men vi gjør alltid en aktivitet per dag vi er hjemme. For eksempel skogstur eller strandtur, eller en liten sykkeltur. vi blir rastløse hvis vi kun er hjemme, men det trenger ikke være svære greiene vi finner på. Anonym poster: c27263efc2fb67f5446517844e60dee0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #18 Skrevet 9. juni 2013 Synes også at det er deilig å bare være hjemme i helgene. Ungene er også glad i det. Hele uka er proppet med aktiviteter, og da er det deilig å være hjemme å kunne gjøre akkurat som en vil for en gangs skyld. Noen klarer ikke å være hjemme vet jeg. Og det hender jeg får negative tilbakemeldinger fra blant annet svigers om at `åh, har dere bare vært hjemme dere da`. Som om det er så ille. Anonym poster: baf855fac1fd78feb026d87f56fc4143
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #19 Skrevet 9. juni 2013 Ja takk, begge deler, sier jeg. :-) Anonym poster: 34c46310346a07135ffd8db01c520126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå