Gå til innhold

trenger litt hjelp her..


omv21

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som vet hvilken økonomisk støtte jeg har rett på siden jeg er arbeidsledig og samboeren min er i full jobb? Er det kunn den engangstønaden? Å hvordan er retten han på pappapermisjon når jeg er arbeidsledig?

Hadde blitt glad for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har bare krav på engangsstønaden. Det med permisjon vet jeg ikke så mye om, for det har jo kommet nye og forbedret pappapermisjonsregler nå. Det må du nesten høre med NAV om. de har også god info om dette på nettsidene sine, ang nye reglene og sånt.

 

Edit: Far har ikke rett på fedrekvote, når mor ikke har arbeid... Dvs at dere kun har krev på engangsstønaden.

Endret av Heklemamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottar du dagpenger opparbeider du deg rett til foreldrepenger på lik linje med om du var i jobb.. Da får også far fedrekvoten. Har du ikke dagpenger er det kun engangsstønaden du får så lenge du ikke får jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd. Far får da ikke fedrekvoten, men kan ta ut foreldrepenger på egen opptjening dersom du går ut i jobb eller studier. Du må jobbe minst 75% for at far skal få full utbetaling, evt studere på fulltid eller ha studier + jobb som er lik fulltid.

 

Anonym poster: cd99f265a51617274955f90f52693e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...