Gå til innhold

gravid og forkjølet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid i uke 27 og blitt så forkjølet. Potta tett og slimete. Er så tett jeg brekker meg grunnet slim og tett hals. Vet ricola te pleier å hjelpe, og evt repsils. Men kan jeg bruke urte produkter under graviditeten? Evt hvilke bør jeg holde meg unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nett vært igjennom en runde selv. Brukte både vanlig nesespray og Solvipect hostesaft. Bare for å løsne litt på slim og få puste. Funker greit nok, ellers kan du jo prøve noe eucalyptus i kokvarmt vann og puste inn dampen? Vanlig vanndamp kan funke også hvis du er veldig tett.

Skrevet

Men urte te og sånnt? Vet det er enkelte urter jeg skal unngå, vet bare ikke hvilke

Skrevet

Var selv plaget med både hoste og tett nese. Holdt meg unna alt annet enn solvipect og saltvannsspray. D som funker veldig bra ( er litt heslig) er å kjøpe et horn på apoteket som fylles med saltvann. Taes i det ene neseboret og snørret renner ut av det andre sammen med vannet.

God bedring:)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det finnes lister på nett som viser hvilke urter man bør unngå under svangerskap, men har dessverre ikke noen link til deg.

Du kan jo google det :)

Jeg er også forkjølet nå og bruker og har brukt nesespray lenge ( altfor lenge ) fordi saltvann virket i begynnelsen av graviditeten da jeg fort ble tett i nesen, men etter jeg ble litt forkjølet første gang hjalp kun vanlig nesespray.

Har prøvd å skylle nesen med saltvannshorn, men det hjelper ikke meg selv om det er en fin ting å bruke for mange.

Jeg er i uke 35+4 nå og er ikke fullt så redd lengre for hva jeg kan bruke eller ei, men var veldig forsiktig i begynnelsen av graviditeten.

Tror jeg har bihulebetennelse nå og har unngått penicilin til nå heldigvis, men legen sa det var trygt for babyen om jeg måtte ta det.

Jeg var innom en helsekost for å se om det var et vidundermiddel der jeg kunne ta for forkjølelse, men det skulle ikke brukes av gravide.

Det er nok bare slik itilfelle det skulle være skadelig så slipper helsekostbransjen å få søksmål mot seg, en at mange av urtene er skadelige å ta.

Men, heller føre var...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...