Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Trenger litt råd fra foreldre med litt erfaring.... Jeg er opptatt av grensesetting, og før vi fikk barn, var jeg og samboeren veldig enig om hvilke regler som burde gjelde etc. Selvfølgelig har det endret seg en del når hun faktisk kom... Det jeg lurer på er når man skal starte med den "skikkelige" grensesettingen ifht modenhet og forståelsen til barnet. Her er vi nemlig litt uenig. Prinsessen har blitt 15 mnd, og er ett lite fyrverkeri. Hun reagerer veldig, når hun ikke får lov til ting/blir skuffet/ikke får viljen sin. Jeg mener at fordi det er mye hun ikke forstår, at det er litt tidlig å ha veldig mye strenge regler og at noen dager, når hun for eksempel har sovet dårlig eller er i litt dårlig form, skal kunne få litt ekstra service (for eks. å sitte på fanget mens hun spiser for eksempel) Samboeren mener at jeg er for myk og for lite konsekvent... Noen innspill/gode råd, damer? Anonym poster: d72ae05684a0cb7db0844ed351c8c3f6
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Man skal ikke kjøre noe naziopplegg på barn i den alderen hvertfall Men det er absolutt ikke for tidlig å begynne med oppdragelse, til en viss grad. De skal jo lære at nei er nei, og at man ikke kan få alt man peker på osv. Er hun trøtt/sulten og sliten, så synes jeg ikke at det er feil å gi litt ekstra kos, men man skal fortsatt ha regler på hva som ikke er lov. Anonym poster: ef8f7c11d6230e634701d3e126333e39
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Grensesetting er ikke viktig når de bare er 15 mnd, slapp av og ta det med ro! Det kunne ikke falle meg inn å nekte barna mine å sitte på fanget og spise hvis de har en dårlig dag. Gutten på 3 fikk gjøre det så ofte han ville da han var liten. Nå har han sluttet helt av seg selv og da savner jeg det litt. Heldigvis har vi ei til som er ett og fortsatt trenger et fang av og til. I ettårsalderen er jeg mer opptatt av å gi barna trygghet og tilhørighet og å etablere gode sosiale mønstre gjennom god kommunikasjon. Anonym poster: 68f91b3b9d168502f2cbf37d00bdf0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå