Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen av dere som har født fortidlig pga svak livmorhals hatt svangerskap etterpå der du har gått så og si til termin? Fikk min lille sønn i uke 23, vi mistet han desverre etter åtte dager. Drømmer om dt barn til, men usikker på om jeg tørr.

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Så trist å høre! Det må være ufattelig vondt å oppleve.

Jeg har ingen svar, men to venninner av meg måtte legges inn på sykehuset rundt uke 22 tror jeg, pga svak livmorhals.

Mulig det er god hjelp i å ta en god prat med en lege eller jordmor mht hvordan det ville være for deg å bli gravid igjen. Tenker da på hva du kan få av oppfølging og hjelp gjennom svangerskapet.

Du må nok ta det veldig med ro, men det er vel kanskje ikke sikkert livmorhalsen din vil fortsette å være svak?

Skjønner godt du er betenkt og usikker pga det.

Jeg vet ikke om dette er noe for deg, men jeg går til akupunktur av ulike årsaker og har god nytte av dette.

Jeg har slitt med å bli gravid i mange år og ble gravid ved hjelp av ivf. Er i uke 35+4 nå og går til akupunktur ca hver 14 dag nå.

Da setter hun alltid nåler som også skal holde på barnet, som hun sier, og kanskje det kunne være en ting å prøve?

De har jo aldri lov til å påstå at de kan hjelpe, men jeg har stor tro på det å styrke kroppens egen energi via akupunktur.

Vet ikke om det er passende å gi deg slike råd, men ville bare tipse deg da jeg vet hvor sårt det er å ønske seg barn og være usikker på om man kan får det til igjen eller ei.

Masse lykke til! Håper du kan lykkes med å få et barn.

Sender gode tanker til barnet du mistet, med min dypeste medfølelse. <3

Skrevet

Forstår at du er redd for å gå gjennom dette en gang til. Jeg tror også som <3LYKKE<3 skriver at det kan være lurt med en samtale med lege eller jordmor. Kanskje har de også former for behandling som kan hjelpe på dette.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

En venninne av meg opplevde det i uke 22-24 og mistet.

Der valgte de ved neste svangerskap å ikke sette på en cerclage (skrives det slik?), men faktisk sy igjen livmorhalsen. Mener å huske at det ble gjort i uke 13-14. Hun måtte ha mer eller mindre sengeliggende svangerskap, men det gikk bra og gikk til ca to uker før hvor de så tok stingene. Gikk veldig bra! :)

Det er delte meninger rundt deg med cerclage og det å sy igjen. Noen mener det er nok med cerclage, men det er det ikke for alle - det ville ikke ha vært det for min venninne i hvert fall.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Vår sønn ble født i uke 22. Neste svangerskap så ble det tett oppfølging, og hadde da åpning fra uke 30. Men frøkner ble ikke født før uke 35/36.

Har nå mitt 3.svangerskap og har gått over tiden. 1 uker over termin i morgen.

Masse lykke til. Jeg håper dere tørr å prøve igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...