Gå til innhold

Språkstimuli barn 14 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet kan under 5 ord, disse blir sagt veldig sjeldent. Ikke begynt i barnehage enda. Virker til å forstå "nei" og "ikke". Ellers er kommunikasjonen veldig dårlig. Enten veldig stille eller gira og høylydt. Sjelden midt i mellom. Nynner melodien til favorittsangene. Rastløs, vil ikke bli lest for.

Hva skal man forvente av så små barn? Hvordan lære barnet nye ord, og å faktisk forstå? Hvordan få barnet til å bli interessert i å lære?

Anonym poster: 2021671a713041663919566994d20338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Språkutvikling er veldig forskjellig fra barn til barn. Noen snakker masse allerede ved 1 års aldre, mens andre kun kan noen få ord ved 2 års alder. Jeg ville ikke bekymra meg for en som kun er 14 mnd, det kommer skal du se. Prat mye med barnet, gjenta ting ofte, rim og regler og sanger er som regel stas :) Min 2 åring sa veldig lite ved 14 mnd alder, men begynte å knekke koden rundt 17-18 mnd. Da kom det fort!

Anonym poster: 0ef17cc4a6eb650299f36e5acb9a4ae8

Skrevet

Høres veldig normalt ut! Har 6 barn, ene snakket lange setninger som 2-åring, andre ikke i det hele tatt. Bare babling, synging og masse kropp;) Det går nok fint skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...